וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה במסע: כלבת הים יוליה נצפתה בחוף הסלע בבת ים

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 23:12

אחרי ביקורה של כלבת הים הנזירית בשבוע שעבר בחופי תל אביב, ואחר כך באזור השרון הגיעה היום יוליה לבת ים. יוליה, ששמה בטורקיה הוא טוגרה, מוכרת כבר משנת 2007. פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים סורקים את החופים כדי לבדוק אם היא מופיעה במטרה לשמור עליה

כלבת הים יוליה בחוף הצוק בתל אביב/צילום: רועי שוורץ ורוברט גרין, רט"ג

כלבת הים הנזירית יוליה ממשיכה את מסעה המופלא בחופי המרכז. היום (ראשון), היא נצפתה בחוף הסלע בבת ים.

ביום חמישי בשבוע שעבר, בסביבות השעה 7:30, נצפתה יוליה באזור השרון. היא תועדה בידי אנשים ששהו במקום וכשעה לאחר מכן עלתה לחוף, נחה במשך כמה דקות וחזרה למים.

על החוף שהו באותה עת שתי משפחות, שדאגו לשמור על מרחק. נטליה סלצר צילמה, ובזכות בנותיה - רחל ושני - שעוקבות באדיקות אחר סיפורה, הן ידעו להעביר את הדיווח לעמותת דלפיס, ואף הקפידו לשמור על ההנחיות.

כלבת הים יוליה בחוף הסלע בבת ים, 28 במאי 1023. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
יוליה בחוף הסלע בבת ים, 28 במאי 2023/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

לדברי, ד"ר מיה אלסר מדלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, נראה כי מצבה של יוליה טוב. פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים סרקו את החופים במטרה לבדוק האם יוליה מופיעה שוב, כדי לשמור עליה.

לפני עשרה ימים הופיעה יוליה בחופי תל אביב. בעקבות כמה דיווחים שהתקבלו על זיהויה הגיעו למקום פקחי רשות הטבע והגנים ומתנדבי דלפיס שהחלו בביצוע סריקות באזור, במטרה לזהות את מיקומה ומצבה של יוליה.

הדיווח הראשון התקבל בשעה 10:40, אז נצפתה כלבת הים יוליה באזור חוף הצוק הדרומי של תל אביב. לדברי שרון אריאלי, שראתה אותה, כלבת הים ניסתה לעלות לחוף, אך הוברחה מהמקום על ידי מתרחצים. המציל במקום אמר: "ראיתי אותה. היא נכנסה לעומק הים, ומאז לא הצלחתי לאתר אותה עם המשקפת". יממה קודם לכן, יוליה חזרה למים באזורי חוף יפו ונעלמה מעיניי הסקרנים הרבים.

עוד בוואלה!

היא חזרה: צפו בכלבת הים יוליה שוב בחופי ישראל

לכתבה המלאה
יוליה כלבת היום חזרה לבקר בחופי הארץ 25 במאי 2023. נטליה סלצר, אתר רשמי
יוליה מבקרת בשרון, 25 במאי 2023/אתר רשמי, נטליה סלצר

בבדיקה שערכה ד"ר מיה אלסר, מנהלת מחקר כלבי הים הנזיריים בישראל, מול חוקרים מטורקיה עלה כי יוליה (שמה בטורקיה "טוגרה") מוכרת כבר משנת 2007. הפרט הזה נוהג לרבוץ מדי פעם בחופים בדרום טורקיה, ואף זוהה בעבר גם בחופי לבנון.

כלב הים הנזירי הוא אחד היונקים הנדירים בעולם ונמצא בסכנת הכחדה. אולם לאחרונה אוכלוסיית המין החלה להתאושש באזורנו, כנראה לאור פרויקט השימור האזורי של כלב הים הנזירי הים־תיכוני במזרח הים התיכון, שלו שותפה עמותת דלפיס, בהובלת ה־IUCN ובמימון Monk Seal Alliance.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully