וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לדף ולעט: מבחני אמי"ר יבוטלו, סטודנטים ימוינו לרמות באנגלית באופן מקוון

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 19:33

אחרי המועד שייערך ב-5 ביולי, התלמידים ייגשו רק לאמיר"ם בכדי להעריך את רמת האנגלית שלהם. מדובר בבחינה ממוחשבת, אורכה הממוצע הוא כשעה והיא נערכת לעתים תכופות ברחבי הארץ - מה שמקל על בחירת יום ושעה נוחים. גם מבחן העברית יע"ל יצומצם כמעט לחלוטין

בווידאו: מיליארד שקל לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי הרישום: קיש מסמן מטרות/לע"מ

מבחני אמי"ר, המשמשים את המוסדות להשכלה גבוהה להערכת רמת האנגלית של סטודנטים, יתקיימו הקיץ בפעם האחרונה - כך נודע לוואלה!. לפי החלטת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו), אחרי המועד שייערך ב-5 ביולי כל הסטודנטים יעברו להתמיין באופן ממוחשב - במבחן אמיר"ם. מבחן העברית יע"ל יצומצם גם הוא כמעט לחלוטין.

ביטול המבחנים יסיים 30 שנות שימוש בדף ועט. עד כה, סטודנטים שלא ניגשו לפסיכומטרי, או שרצו לשפר את הציון שקיבלו בחלק האנגלית, ניצבו בפני שתי אפשרויות: אמי"ר (אנגלית מיון לרמות) או אמי"רם. הראשון נערך בארבעה מועדים קבועים בשנה, במקביל לפסיכומטרי. זמן המבחן קצוב, השאלות זהות לכל הנבחנים, והוא כולל שלושה פרקים: השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא.

כיתה ריקה. 28 במאי 2023. מרכז ארצי לבחינות והערכה, אתר רשמי
סוף לדף ולעט. מאל"ו/אתר רשמי, מרכז ארצי לבחינות והערכה

מבחן אמיר"ם מתנהל באופן ממוחשב ומתוחכם יותר. כל שאלה מופיעה בנפרד על הצג, והבאות אחריה משתנות ומתכווננות לפי רמת הנבחן. אם הוא עונה בקלות, המבחן יהפוך קשה יותר, כדי למדוד עד כמה יכולותיו גבוהות. וכך גם להפך. לפי מאל"ו, על אף שזמן המבחן משתנה, גם הוא, כמו אמי"ר, אורך בממוצע כשעה. המבחן נערך לעתים תכופות, מה שמקל על בחירת יום ושעה נוחים.

בהתאם לציון המתקבל בבחינה, הסטודנטים מסווגים לרמת אנגלית באוניברסיטאות ומכללות. רף הציונים הגבוה ביותר מזכה בפטור מלמידה נוספת. ככל שהציון נמוך יותר, הסטודנט מחויב לגשת למספר גדול יותר של קורסי עזר.

המהלך מגיע כחלק מתפיסה כוללת של מאל"ו על עתיד ההיבחנות. בשנה שעברה אמרה לוואלה! יו"ר מאל"ו היוצאת, ד"ר ענת בן סימון, כי במרכז בוחנים העברה של בחינת הפסיכומטרי כולה למחשב. כצעד ראשון, חלק האנגלית צפוי לצאת ולהפוך לבחינה נפרדת שתיקרא "הילא"ל". בימים אלה מאל"ו עובד על סיום פיתוח הבחינה שתבדוק יכולת כתיבה, הבנת הנשמע וביטוח בעל-פה.

עוד בוואלה!

תמונות שלא נראו ועדויות חדשות: נחשף תיעוד חדש ממלחמת יום הכיפורים

לכתבה המלאה
כיתה ריקה. 28 במאי 2023. מרכז ארצי לבחינות והערכה, אתר רשמי
יבחנו רק באופן ממוחשב. אילוסטרציה/אתר רשמי, מרכז ארצי לבחינות והערכה

בינתיים, לצד ביטול אמי"ר, הוחלט על סגירת האפשרות להירשם לבחינת יע"ל, המודדת רמת עברית כשפה שנייה. האפשרות היחידה שתישאר למי שמעדיף את הכתב על פני המחשב היא לגשת אליה מיד לאחר הפסיכומטרי. החלופה תהיה גם היא בחינה ממוחשבת - יעלנט.

כחלק מהניסיון להשריש את הטכנולוגיה והבחינות המקוונות נפתחו בשנים האחרונות ארבעה מרכזי בחינות ממוחשבות של המרכז - בחיפה, תל אביב, ירושלים ולאחרונה בבאר שבע. בשנה שעברה כבר נבחנו בהם כ-40 אלף איש. במאל"ו מעריכים כי עם מעבר הבחינות למחשב יוקמו מרכזים נוספים ברחבי הארץ שיענו על הצורך הגובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully