וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לציון 75 שנים לישראל וחיזוק הקשרים: הרצוג יטוס לביקור באזרבייג'ן

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 15:13

נשיא המדינה ורעייתו ימריאו ביום שלישי לביקור במדינה המוסלמית הגובלת עם איראן, במטרה לחזק איתם את הקשרים האסטרטגיים. הביקור מתקיים על רקע המשבר ביחסים בין אזרבייג'ן לאיראן בחודשים האחרונים, במיוחד אחרי תקרית ירי שאירעה בתחילת השנה בשגרירות האזרית בבאקו

בווידאו: הרצוג: האלטרנטיבה להידברות על המהפכה המשפטית היא חמורה ומסוכנת/כנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא מחרתיים (שלישי) לביקור באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן. הנשיא ורעייתו מיכל הוזמנו לבקר בבירה באקו על ידי הנשיא אילהם אלייב. מטרת הביקור היא חיזוק הקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות, והרצוג ישתתף באירוע מיוחד לציון "75 שנים למדינת ישראל", בו ינוגן המנון "התקווה", ובהמשך יפגוש את חברי הקהילה היהודית.

הביקור מתקיים לאחר שהיחסים בין אזרבייג'ן לאיראן נקלעו למשבר בחודשים האחרונים, במיוחד אחרי תקרית ירי שאירעה בתחילת השנה בשגרירות האזרית בבאקו. לפני כשבועיים עצרו הרשויות באזרבייג'ן תשעה אזרחים בחשד שהיו קשורים לשירותי המודיעין האיראני ותכננו הפיכה והתנקשויות בגורמים בכירים. באוקטובר האחרון נודע כי איראן עצרה עשרה סוכנים שפעלו לדבריה "למען ישראל" במערב אזרבייג'ן. לדברי איראן, העצורים קיימו קשרים ישירים בווידאו עם סוכנים של המוסד.

הנשיא הרצוג ואשתו מיכל באירוע הכתרת המלך צ'ארלס, 6 במאי 2023. רויטרס
יטוסו לביקור לציון 75 שנים לישראל וחיזוק הקשרים/רויטרס

הנשיא צפוי להתקבל בשדה התעופה בבאקו על ידי 30 ילדים מבית ספר חב"ד שבעיר, שינופפו בדגלי ישראל ואזרבייג'ן. בהמשך הוא גם יפגוש את חברי הקהילה היהודית, ומשם ימשיך עם רעייתו לקבלת פנים ממלכתית בארמון הנשיאותי שלאחריה יקיימו שני הנשיאים פגישה מדינית.

בהמשך הביקור, הנשיא ורעייתו יניחו זר בקברו של נשיאה השלישי של אזרבייג'ן, היידר אלייב, ובאנדרטת שהאדילר - שדרת הנופלים להנצחת קורבנות המלחמה עם הארמנים.

לביקור יתלווה שר הבריאות והפנים משה ארבל. הוא יקיים פגישת עבודה עם מקבילו האזרי ד"ר טימור מוסייב, בה ידונו על העמקת שיתוף הפעולה בעולמות הבריאות - בדגש על הכשרות רופאים, הערכות לחירום ובריאות דיגיטלית. בביקור יקיימו השניים טקס חתימה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבריאות בין המדינות.

עוד בוואלה!

הרוג במתקפה על שגרירות אזרבייג'ן באיראן

לכתבה המלאה

בחודש מרץ האחרון, השגריר האזרי בישראל, מוכתר ממדוב, הגיש להרצוג את כתב האמנה שלפיו אישר כי מדינתו תפתח שגרירות קבע שלה בישראל, לראשונה מאז המדינות כיננו יחסים בשנת 1991. אזרבייג'ן היא המדינה המוסלמית-שיעית הראשונה הפותחת שגרירות בישראל.

באפריל, נפגש שר החוץ אלי כהן בבאקו עם נשיא אזרבייג'ן ודן עימו על המצב הביטחוני באזור, על המאבק בטרור ובהרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות. "בירכתי את הנשיא על החלטתו להקים שגרירות בישראל, שגרירות ראשונה של מדינה מוסלמית שיעית בארץ", אמר כהן. "פתיחת השגרירות תחזק עוד יותר את הברית הביטחונית, המדינית והכלכלית בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully