וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד אלוהים בפעולה: גופת נזירה לא נרקבה גם לאחר ארבע שנים באדמה

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 13:02

הגופה של וילהלמינה לנקסטר לא עברה חניטה ונקברה בארון עץ סדוק, שבו היתה חשופה ללחות ועפר. "צוות בית הקברות אמר לנו לצפות לעצמות בלבד בתנאים שבהם הארון נקבר", אמרה אחת הנזירות. מאות כבר הגיעו לצפות בה מכל רחבי ארה"ב

מאות אנשים בארצות הברית ביקרו במנזר במיזורי כדי לראות גופה של נזירה שאינה מראה סימנים של רקבון - ארבע שנים לאחר מותה.

הנזירה וילהלמינה לנקסטר ייסדה את המסדר הבנדיקטיני של האחיות של מרי, מלכת השליחים, מנזר בעיירה גאוור במדינת מיזורי המרוחק כשעה מקנזס סיטי. גופתה הוצאה מהקבר ב-18 במאי כדי להעבירה למקום מנוחתה הסופי בקפלה של המנזר, ארבע שנים לאחר מותה ב-2019, דיווחה סוכנות הידיעות "קתוליק ניוז אג'נסי".

כשארון הקבורה נפתח, ראו כי הגופה של לנקסטר נותרה מושלמת כמעט ללא סימנים של רקבון. הגופה שלה לא עברה חניטה ונקברה בארון עץ סדוק שבו הגופה היתה חשופה ללחות ועפר. "צוות בית הקברות אמר לנו לצפות לעצמות בלבד בתנאים שבהם הארון נקבר", אמרה אחת הנזירות ל"ניוזוויק".

האחות וילהלמינה. טוויטר, צילום מסך
הנזירה וילהלמינה היא כלל הנראה השחורה הראשונה בארצות הברית שנמצאה במצב בלתי מושחת/צילום מסך, טוויטר

חופרי הקבר מצאו שכבה של טחב על הגופה של לנקסטר, ככל הנראה בשל טיפות המים שנוצרו בעקבות תהליך ההתעבות בארון הסדוק. אך הגופה עצמה כמעט לא נרקבה. בדת הקתולית, גופות שלא נרקבות כמצופה ידועות כ"בלתי מושחתות", סימן לקדושה. תהליך הפיכת האחות וילהלמינה לקדושה עדיין לא החל, אמרה בהצהרה הבישופות של קנזס סיטי. וליהלמינה היא כלל הנראה השחורה הראשונה בארצות הברית שנמצאה במצב בלתי מושחת.

מומחים טוענים כי אין זה נדיר שגופות נותרות משומרות היטב בשנים הראשונות לאחר המוות, גם אם לא נחנטו. "בדרך כלל עוברות חמש שנים עד שהגוף נהפך לשלד", אמר ניקולס פסלאקואה, פרופסור ומנהל המחלה לאנתרופולוגיה פורנזית באוניברסיטת ווסטרן קלומוביה, ל"ניוזוויק". "זאת ללא ארון או תכריכים מסביב לגופה. הגופה הזאת נקברה בארון, כך שאיני חושב שזה מאוד מפתיע שנותרה במצב שמור במשך ארבע שנים".

החדשות על הגופה ומצבה התפשטו ברשתות החברתיות, ומאות כבר הגיעו לעיירה לראות את הגופה של לנקסטר, שתועבר ב-29 במאי בתוך ארון זכוכית לקפלה, שם יוכלו המבקרים להמשיך לצפות בה.

לורי רוזברו, תושבת קנזס, אמרה ל"USA טודיי", כי "זאת היתה הזדמנות נדירה לראות את יד אלוהים בפעולה. מעטים האנשים שיוכלים לומר שנגעו והתפללו על גופה של קדוש. אני סבורה שאלפים מאיתנו כבר ביקרו בגאוור". רויס הוד ביקר את הגופה עם אשתו ושש ילדיו. "אנשים כיום חשים כי הם צריכים את זה", הוא אמר ל"קתוליק ניוז אג'נסי". "יש כל כך הרבה כאוס ואפלה בעולם. אני חושב שאלוהים חומל עלינו כדי להזכיר לנו מה מצפה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully