וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: הצעת החוק בנושא ארגוני החברה האזרחית לא תעלה מחר בוועדה

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 20:26

לפי אותו גורם מדיני, "הצעת החוק תיבחן לעומק מחדש בעקבות הדאגה שהביעו כמה מדינות בפני ישראל". בתוך כך, מוקדם יותר פורסם בוואלה! כי שרת החוץ של גרמניה הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

גורם מדיני אמר הערב (שבת) כי הצעת החוק בנוגע לארגוני החברה האזרחית לא תעלה מחר בוועדת השרים לחקיקה והנושא ייבחן לעומק מחדש. הגורם הוסיף כי "הצעת החוק תיבחן מחדש לאור הדאגה שהביעו כמה מדינות בפני ישראל".

מוקדם יותר, פורסם בוואלה! כי שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק העבירה במהלך סוף השבוע מסר ישיר לשר החוץ אלי כהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק להגבלת תרומות לארגוני חברה אזרחית שתוכננה לעלות מחר לדיון בוועדת השרים לחקיקה. בנוסף, בכיר אמריקני אמר לוואלה! כי "אמרנו לישראל שהמשך קידום הצעת החוק עלול להתפוצץ להם בפנים מבחינה בינלאומית".

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק
27.5.23. רויטרס
שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק 27.5.23/רויטרס

המסר שהועבר לשר החוץ כהן הוא חלק ממאמץ בינלאומי של ארצות הברית, האיחוד האירופי, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות שלוחצות על ממשלת ישראל בשיחות שקטות ובפומבי להוריד את הצעת החוק מסדר היום.

בימים האחרונים הפך הלחץ הבינלאומי לפומבי יותר. ביום רביעי אמר דובר משרד החוץ האמריקני בתדרוך היומי לכתבים כי "ארצות הברית סבורה שארגוני חברה אזרחית קריטיים לדמוקרטיה ויש לאפשר להם לפעול ולגייס כספים ברחבי העולם ללא הפרעה".

במהלך סוף השבוע פרסמו שגרירי שבדיה, נורבגיה, גרמניה, אירלנד, הולנד ובלגיה ציוצים בטוויטר נגד הצעת החוק. בציוצים בעלי נוסח כמעט זהה הדגישו השגרירים כי הם מודאגים מהצעת החוק כיוון שארגוני חברה אזרחית חשובים מאוד לדמוקרטיה.

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

הכוונה להעלות את החוק לדיון בוועדת השרים לחקיקה גרמה למתיחות בין ישראל לכמה מבנות בריתה בעולם, ובהן ארצות הברית, גרמניה וצרפת. קידום של החוק בכנסת עלול להביא למשבר מדיני עם מדינות המערב. בלשכת שר החוץ אישרו ששרת החוץ של גרמניה פנתה לכהן.

הצעת החוק, שיזם ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), קובעת כי עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי, או כמוסד ללא כוונות רווח. כמו כן, עמותה כזו, לפי הצעת החוק, תהיה חייבת במס של 65% על הכנסתה, ותורמים לה לא יהיו זכאים לזיכוי מס.

ח"כ קלנר העלה את הצעת החוק במיוחד כדי לנסות ולפגוע בעמותות שמזוהות עם השמאל ועם המאבק בכיבוש או כאלה שמתנגדות להפיכה המשפטית. הצעות חוק דומות עלו בעבר אך נבלמו פעם אחר פעם בשל לחץ בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully