וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר הסודי של שרת החוץ של גרמניה לשר החוץ אלי כהן בנושא חוק העמותות

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 17:59

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק העבירה מסר ישיר לכהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק להגבלת תרומות לארגוני חברה אזרחית שצפויה לעלות לדיון מחר בוועדת השרים לחקיקה. בכיר אמריקני לוואלה: "אמרנו לישראל שקידום הצעת החוק עלול להתפוצץ להם בפנים מבחינה בינלאומית"

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק העבירה במהלך סוף השבוע מסר ישיר לשר החוץ אלי כהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק להגבלת תרומות לארגוני חברה אזרחית שצפויה לעלות לדיון מחר בוועדת השרים לחקיקה, כך אמרו לוואלה! שני מקורות שמעורים בנושא.

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
קיבל מסר. אלי כהן/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

  • הכוונה להעלות את החוק לדיון בוועדת השרים לחקיקה גורם למתיחות בין ישראל לבין כמה מבנות בריתה בעולם ובהן ארצות הברית, גרמניה וצרפת. קידום של החוק בכנסת עלול להביא למשבר מדיני עם מדינות המערב.
  • "אנחנו אמרנו לישראל שהמשך קידום הצעת החוק עלול להתפוצץ להם בפנים מבחינה בינלאומית", אמר בכיר אמריקני לוואלה.
  • בלשכת שר החוץ אישרו ששרת החוץ של גרמניה פנתה לכהן.

עוד בוואלה!

ארה"ב נגד חוק העמותות: "יש לאפשר לארגונים אזרחיים לגייס כספים בעולם"

לכתבה המלאה
שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק
27.5.23. רויטרס
שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק/רויטרס

תזכורת:

  • הצעת החוק, שיזם ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), קובעת כי עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי, או כמוסד ללא כוונות רווח. כמו כן, עמותה כזו, לפי הצעת החוק, תהיה חייבת במס של 65% על הכנסתה, ותורמים לה לא יהיו זכאים לזיכוי מס.
  • ח"כ קלנר העלה את הצעת החוק במיוחד כדי לנסות ולפגוע בעמותות שמזוהות עם השמאל ועם המאבק בכיבוש או כאלה שמתנגדות להפיכה המשפטית. הצעות חוק דומות עלו בעבר אך נבלמו פעם אחר פעם בשל לחץ בינלאומי.

התמונה הגדולה:

  • שורה ארוכה של ממשלות במערב תורמות באופן קבוע לארגוני חברה אזרחית בישראל - החל מארגוני זכויות אדם שעוסקים בכיבוש הישראלי בשטחים, עבור בארגונים שעוסקים בזכר השואה ובסיוע לשורדי שואה וכלה בבתי חולים או ארגונים שמסייעים לנזקקים.

תמונת המצב:

  • המסר שהועבר לשר החוץ כהן הוא חלק ממאמץ בינלאומי של ארצות הברית, האיחוד האירופי, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות שלוחצות על ממשלת ישראל בשיחות שקטות ובפומבי להוריד את הצעת החוק מסדר היום.
  • בימים האחרונים הפך הלחץ הבינלאומי לפומבי יותר. ביום רביעי אמר דובר משרד החוץ האמריקני בתדרוך היומי לכתבים כי "ארצות הבריתסבורה שארגוני חברה אזרחית קריטיים לדמוקרטיה ויש לאפשר להם לפעול ולגייס כספים ברחבי העולם ללא הפרעה".
  • במהלך סוף השבוע פרסמו שגרירי שבדיה, נורבגיה, גרמניה, אירלנד, הולנד ובלגיה ציוצים בטוויטר נגד הצעת החוק. בציוצים בעלי נוסח כמעט זהה הדגישו השגרירים כי הם מודאגים מהצעת החוק כיוון שארגוני חברה אזרחית חשובים מאוד לדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully