וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 8 חודשים: נלכד המחבל שביצע פיגוע ירי בבקעה שבו נפצעו 6 חיילים

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 7:48

כוחות הביטחון עצרו את מאהר אסעיד, שתכנן וביצע את פיגוע הירי בספטמבר 2022 שבו נפצעו נהג אוטובוס באורח קשה ושישה חיילים באורח קל. לאחר שאסעיד, שביצע את הפיגוע עם בנו ואחיינו, ירה לעבר האוטובוס - הוא ניסה להשליך בקבוק תבערה כדי לעלות אותו באש

בווידאו: ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן/סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, מד"א

כוחות הביטחון עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הירי לעבר אוטובוס של חיילי צה"ל בספטמבר בשנה שעברה, פיגוע שבו נפצעו שישה חיילים.

המחבל מאהר אסעיד, תושב ואדי בורקין, ביצע את הפיגוע יחד עם בנו שנהרג ואחיינו. מאהר נעצר בכפר אל יאמון על ידי לוחמי צה"ל ומג"ב והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.

האוטובוס הירוי בבקעת הירדן 4 בספטמבר 2022. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, אתר רשמי
האוטובוס שנפגע בפיגוע הירי/אתר רשמי, ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית
מאהר אסעיד שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן שבו נפצעו 6 חיילים בספטמבר 2022. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מאהר אסעיד שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן שבו נפצעו 6 חיילים בספטמבר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

בפיגוע נפצעו קל שישה חיילים ונהג האוטובוס נפצע קשה, אך מצבו השתפר. טנדר המחבלים נעצר בצד הכביש ופתח באש לעבר האוטובוס. לאחר שהוא נעצר הגיחו שני המחבלים וניסו להשליך בקבוק תבערה בוער, אך בגלל תקלה - החומר הדליק נשפך בטנדר.

שני המחבלים ניסו להימלט, אך לבסוף הם נאלצו לנטוש את כלי הרכב הבוער שלהם כשהם סובלים מכוויות. הם נעצרו בתוך זמן קצר על ידי חיילים ושוטרים ממחוז ש"י. בצה"ל עדיין חוקרי אם היה מחבל שלישי שנמלט מהשטח.

זירת הפיגוע בבקעת הירדן 4 בספטבמר 2022. אתר רשמי, TPS
הנשקים ששימשו את המחבלים/TPS, אתר רשמי

וליד גוואדרה, אביו של אחד המחבלים מפיגוע הירי בבקעת הירדן, אמר לאחר הפיגוע: "כל מה שאנחנו יודעים זה מהתקשורת, אנחנו לא מאמינים להם, משום שאנחנו לא מאמינים לכיבוש שלא הציג שום הוכחה לביצוע הפיגוע. בני לא משתייך לשום ארגון, הוא אינו פעיל פוליטי ולכן אנו מטילים ספק בגרסת הכיבוש".

בנו בן ה-22, מוחמד אל סעיד, נעצר ביום הפיגוע במהלך המצוד ואיתו נעצר בן דודו. היום נסגר המעגל אחר מאהר שתכנן וביצע את הפיגוע.

ווליד אל סעיד ומחמד סעיד, המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן. 
04 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
הבן והאחיין שביצעו יחד עם אסעיד את הפיגוע/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר הלילה פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים עקבת ג'אבר ביריחו ועצרו שני מבוקשים. במהלך הפעילות כיתרו הכוחות בתים ולאחר חילופי אש נפצעו שמונה מחבלים שפונו לבית חולים ביריחו. עוד הלילה, נעצרו ברחבי יהודה ושומרון שישה מבוקשים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully