וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 פצועים, בהם אחד באורח קשה, בפיגוע ירי באוטובוס של חיילים בבקעה; 2 מחבלים נתפסו

הפצועים, בהם נהג האוטובוס, פונו מהזירה בכביש 578. המחבלים ירו לאוטובוס ואז ניסו להציתו עם בקבוק תבערה, אך החומר הדליק נשפך ברכבם והצית אותו. הם נעצרו תוך זמן קצר, אך בצה"ל חושדים שהיה סייען נוסף. הפיגוע מגיע על רקע ההסלמה האחרונה בשטחים

בווידאו: ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן/סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, מד"א

שבעה אנשים, בהם שישה חיילים, נפצעו היום (ראשון) בפיגוע ירי לעבר אוטובוס של חיילים בכביש 578 באזור בקעת הירדן. נהג האוטובוס נפצע באורח קשה, ויתר הפצועים נפצעו באורח קל. כמה מהפצועים, בהם נהג האוטובוס שנפצע באורח קשה, פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. שלושה פצועים נוספים פונו באמבולנס לבית החולים העמק בעפולה.

האירוע החל בסביבות השעה 12:20. לפי חקירת הפיגוע, טנדר ובו שני מחבלים נעצר בצד הצד הכביש ופתח באש לעבר חזית האוטובוס. בשלב מסוים, לאחר שהאוטובוס נעצר בכביש, הגיחו לעברו שני המחבלים וניסו להשליך עליו בקבוק תבערה בוער, אך בגלל תקלה החומר הדליק נשפך בטנדר.

שני המחבלים ניסו להימלט, אך לבסוף הם נאלצו לנטוש את כלי הרכב הבוער שלהם כשהם סובלים מכוויות. הם נעצרו בתוך זמן קצר על ידי חיילים ושוטרים ממחוז ש"י. בצה"ל עדיין חוקרי אם היה מחבל שלישי שנמלט מהשטח.

האוטובוס הירוי בבקעת הירדן 4 בספטמבר 2022. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, אתר רשמי
האוטובוס שנפגע בפיגוע הירי, היום/אתר רשמי, ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

הפיגוע אירע על רקע ההסלמה האחרונה ביהודה ושומרון. ביום שישי נפצע באורח בינוני חייל בפיגוע דקירה בקריית ארבע, וגורמים בצה"ל מעריכים כי ייתכן שלא יהיה מנוס ממבצע רחב בצפון השומרון.

שלב אחר שלב

  • טנדר ובו שני מחבלים נעצר בצד הצד הכביש ופתח באש לעבר חזית האוטובוס.
  • בשלב מסוים, לאחר שהאוטובוס נעצר בכביש, הגיחו לעברו שני המחבלים וניסו להשליך עליו בקבוק תבערה בוער, אך בגלל תקלה החומר הדליק נשפך בטנדר.
  • שני המחבלים ניסו להימלט, אך לבסוף הם נאלצו לנטוש את כלי הרכב הבוער שלהם כשהם סובלים מכוויות.
  • המחבליםנעצרו בתוך זמן קצר על ידי חיילים ושוטרים.
  • בצה"ל עדיין חוקרי אם היה מחבל שלישי שנמלט מהשטח.
זירת הפיגוע בבקעת הירדן 4 בספטבמר 2022. אתר רשמי, TPS
הנשקים ששימשו את המחבלים בזירת הפיגוע, היום/TPS, אתר רשמי
זירת הפיגוע בבקעת הירדן 4 בספטבמר 2022. אתר רשמי, TPS
עשן מיתמר מכלי הרכב שלפי החשד שימש את המחבלים/TPS, אתר רשמי

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא מאחל רפואה שלמה לפצועים. "כוחות הביטחון פתחו מידית במרדף ושמו ידיהם על החשודים בפיגוע בפעילות מהירה ומקצועית. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו"ש", צייץ.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שוחח עם אחד השוטרים שלכדו את המחבלים, ושיבח את עבודת המשטרה באירוע: "השוטרים גילו בפעולתם נחישות, יוזמה, תושייה וחתירה למגע, והם ראויים לכל שבח על כך. גם במקרה הזה הוכח, פעם נוספת, כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ניצבים בחזית המאבק בטרור הפלשתיני, ולא אחת הם חוצצים בין המחבלים לבין אזרחי ישראל - לעיתים תוך סיכון חייהם.
אנו נחושים להיאבק במלוא העוצמה בטרור הפלשתיני. מי שיעז לנסות לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר כבד מאוד, ואנו נניח עליו את ידנו, חי או מת".

בחמאס בירכו על "פיגוע הגבורה", ואמרו כי הוא חלק מ"הסלמת פעילות ההתנגדות הפלסטינית נגד הכובש הציוני והמתנחלים בתגובה על פשעיו ותוקפנותו נגד אל-אקצא והאסירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully