וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים מאסר ללוחמי גולני שהתעללו בפלסטיני: "העלו לרכב, הכו - ותיאמו גרסאות"

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 18:50

שני החיילים ביצעו את המעשה כנקמה בכוכב טיקטוק שצילם אותם בזמן מעצר. הם איימו עליו בנשק, הפעילו נגדו אלימות ולבסוף השאירו אותו במקום מרוחק. לוחם נוסף שהיה מעורב באירוע קיבל 40 יום בכלא, ודיונים בעניין של אחד אחר עדיין מתקיימים. "ניסו לשבש את החקירה"

בווידאו: בסיס גולני, גדוד 51/אמיר בוחבוט

שני לוחמי גולני, שהורשעו בהתעללות בפסלטיני, נידונו היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון לחודשיים מאסר. על חייל שלישי שהיה מעורב במקרה, והורשע בחריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים, נגזרו 40 ימים בכלא. כמו כן, השלושה הורדו לדרגת טוראי ונגזר עליהם גם מאסר על תנאי. דיונים בעניינו של החייל הרביעי, המואשם בהתעללות, עדיין מתנהלים בבית הדין הצבאי.

ארבעת החיילים, מגדוד 51 של חטיבת גולני, ביצעו את המעשה כנקמה בפלסטיני שצילם אותם ואת ומפקדם במהלך מעצר, והעלה את הסרטון לטיקטוק. הארבעה איתרו את הפלסטיני בכפר שבו הוא מתגורר, העלו אותו לרכב צבאי, ונסעו עמו למקום מרוחק.

בסיס גולני, גדוד 51. אמיר בוחבוט
נגזרו לחודשיים בכלא. חיילים מגדוד 51 של גולני/אמיר בוחבוט

במהלך הנסיעה ולאחריה הכו את הפלסטיני, הפעילו אלימות באמצעות נשק והשמיעו איומים. לבסוף, הותירו הלוחמים את הפלסטיני במקום המרוחק שאליו נלקח. לאחר המקרה, הם הסתירו את פרטי האירוע ממפקדיהם, בניסיון למנוע את פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו גרסאות כדי לשבש את החקירה.

מצה"ל נמסר כי בהסדרי הטיעון הובאו בחשבון שיקולים ראייתיים שונים שמשקפים את חלקו של כל אחד מהחיילים במעשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully