וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספריי פלפל, מטוס פרטי וסיוע מאסירים: תוכנית הבריחה מהכלא של הפדופיל סוכלה

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 11:07

רשויות פלורידה סיכלו תוכנית מורכבת לבריחה מהכלא של איש עסקים מולטי-מיליונר לאחר חודשיים של חקירה. ג'ון מנצ'ק בן ה-78 תכנן לברוח מהכלא בפלורידה ולשוב לצרפת, לשם נמלט בעבר בניסיון להתחמק מאישומים בפורנוגרפיית ילדים

רשויות פלורידה סיכלו תוכנית מורכבת לבריחה מהכלא של איש עסקים מולטי-מיליונר לאחר חודשיים של חקירה, כך דיווחה התקשורת האמריקנית. התוכנית של ג'ון מנצ'ק כללה מעורבות של כמה מעובדיו ואסירים אחרים שעמם התיידד מאז שנכלא בפלורידה בגין אישומים שקשורים לניצול מיני של ילדים.

טירת שאטו דה פשריגל בדרום צרפת. ndian River County Sheriff's Office, צילום מסך
טירת שאטו דה פשריגל בדרום צרפת/צילום מסך, ndian River County Sheriff's Office
היאכטה של המיליונר ג'ון מנצ'ק שניסה לברוח מהכלא בפלורידה. ndian River County Sheriff's Office, צילום מסך
היאכטה של ג'ון מנצ'ק/צילום מסך, ndian River County Sheriff's Office

על פי הרשויות, התוכנית של איש העסקים בן ה-78 היתה לברוח מהכלא ולשוב לצרפת, לשם נמלט בעבר בניסיון להתחמק מהאישומים בפורנוגרפיית ילדים. אך טיפ שהגיע לרשויות מחוץ לכותלי בית הכלא הוביל לפתיחת חקירה בת חודשיים של מנצ'ק ושל האנשים שגייס לסייע לו בתוכנית, דיווח ביום שני שריף מחוז ריבר אריק פלאוורס במסיבת עיתונאים.

"התוכנית היתה אמורה להתנהל כך: האנשים שמחוץ לכלא היו אמורים להמתין עד שמנצ'ק יקבל אישור לביקור רופא כדי להשתלט על צוות הסוהרים, בזמן שמנצ'ק נמצא במתקן רפואי מחוץ לכלא", אמר השריף.
במסגרת התוכנית, עובדים של מנצ'ק היו אמורים לרסס בספריי פלפל את שומרי הכלא ולקחת את איש העסקים למטוסו הפרטי ליד פורט פירס כדי שיוכל לטוס לצרפת, הוסיף השריף.

עוד בוואלה!

מסור הדיסק וקוקה קולה: גילויים חדשים על בריחת המחבלים מכלא גלבוע

לכתבה המלאה
הרכב של ג'ון מנצ'ק. Indian River County Sheriff's Office, צילום מסך
רכב הבריחה של ג'ון מנצ'ק/צילום מסך, Indian River County Sheriff's Office
ביירון הארווי, אסיר שניסה לסייע למיליונר לברוח מהכלא בפלורידה. Indian River County Sheriff's Office, צילום מסך
אסיר שסייע לג'ון מנצ'ק. הארווי ביירן/צילום מסך, Indian River County Sheriff's Office

מנצ'ק הוא בעל אזרחות כפולה, אמריקנית וצרפתית. הוא נעצר בדצמבר 2014 בגין 49 סעיפי אישום בפורנוגרפיית ילדים. על פי פלאוורס, מנצ'ק נמלט אז מארצות הברית כדי להתחמק מתביעה לאחר שהפקיד ערבות בסך 500 אלף דולר, ועבר לטירתו, שאטו דה פשריגל מהמאה ה-14, בדרום צרפת.

צרפת סרבה לבקשות ארצות הברית להסגירו, אך מנצ'ק בסופו של דבר נעצר ברפובליקה הדומיניקנית ב-2020 והוחזר לפלורידה, לדברי השריף. מנצ'ק ביקש רשות לעזוב את הכלא בינואר, בטענה כי הוא סובל ממצב רפואי כרוני ומשום ששבר את האגן ואת פרק כף היד בשנה שעברה, הבקשה נדחתה.

תוכנית הבריחה התמקדה בתור לרופא שנקבע ל-12 באפריל, לדברי השריף. אך לפחות אחד מהאנשים המעורבים יידעו את רשויות החוק, מה שאיפשר את חשיפת המזימה.

בדיקה של הטלפון של מנצ'ק העלתה כי הוא השתמש במלות קוד "עבודת צבע" בשיחות עם עובדיו על תוכנית הבריחה. הם היו אמורים להכין את מטוסו הפרטי, את היאכטה באורך 42 מטר שלו, את המשאית השחורה וכלי רכב אחרים שנרכשו לפני ניסיון הבריחה. מנצ'ק אפילו שילם ערבות של אסיר שחלק עמו תא בכלא והסכים לתת לו לגור בביתו. האסיר סייע לו להתכונן לבריחה, כולל לארוז מזוודה ואת בקבוק האלכוהול האהוב עליו, על פי הרשויות.

מנצ'ק נותר בכלא במחוז אינדיאן ריבר, ואישומים נוספים בגין ניסיון בריחה התווספו לתיק שלו. שני עובדים שלו נעצרו גם כן והואשמו בקשירת קשר לניסיון בריחה. שני אסירים אחרים הואשמו בסעיפים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully