וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהמנהרה אחד אחר השני: תיעוד ראשון של הבריחה מכלא גלבוע

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 10:06

מצלמת האבטחה בכלא תיעדה את הבריחה של המחבלים, כשהם עולים מהבור באדמה, בחלקה שהייתה מוארת היטב, ובכל זאת לא נתפסו. פרטים נוספים מגלים כי ההתראה הופעלה בזמן הבריחה, אך איש הסגל ששמר, צפה באותו זמן בטלוויזיה ולא הבחין בה

בווידאו: תיעוד בריחת המחבלים מכלא גלבוע/מערכת וואלה!

חודש וחצי חלפו מאז נמלטו ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, בהם המחבל זכריה זביידי. לראשונה, נחשף בוואלה! תיעוד הבריחה בווידאו, כפי שתועד על ידי מצלמות האבטחה של הכלא.

בסרטון ניתן לראות את אחד המחבלים יוצא מבטן האדמה, כשמחבל אחר עומד מעל פתח המנהרה ומסייע לו לצאת. המחבל שיצא מהמנהרה נמלט מיד לשדה החקלאי הסמוך ואילו המחבל השני המשיך לעמוד ליד הבור ולסייע לשאר חבריו לצאת ולהימלט.

סרטון הבריחה, ששימש כאחד מחומרי החקירה של המשטרה והשב"כ, ממחיש את אוזלת היד של השב"ס. למרות שמדובר בשעת לילה מאוחרת, נראה כי המקום מואר היטב, ולמרות זאת איש בכלא לא הבחין בבריחה של ששת האסירים.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
התיעוד ממחיש את אוזלת היד של שב"ס. כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

לוואלה! נודע כי מספר ימים לפני הבריחה התלוננו אסירי עבודה, המסייעים לאנשי בדק הבית של שירות בתי הסוהר בעבודות התחזוקה, בפני סגל בית הסוהר על הימצאות חול בביוב. רכב "ביובית" אף הוזמן למקום כדי לסייע בעבודה האינסטלציה.

עוד עולה מהפרטים שנמסרו, שאף נמצא חול בפחי הזבל הירוקים שממוקמים בתוך בית הסוהר. עובד תברואה שהגיע כדי לפנות את האשפה הבחין בחול שבפחים, הפנה את תשומת ליבם של מספר סוהרים לנושא - אך הם השיבו לו: "הכול בסדר, תן לנו לעבוד".

שני המחבלים הראשונים שיצאו מהמנהרה הם זכריה זביידי ומחמוד עארדה. כשהמחבלים החלו לצאת מפיר המנהרה, הכלבים שנמצאים בחצר בית הסוהר החלו לנבוח. ברשות שב"ס טכנולוגיה ששולחת למשל"ט בכלא התראה כאשר הכלבים נובחים, ובנוסף, בעת הפעלת ההתראה, מצלמות האבטחה בכלא ננעלות על האזור בו הכלבים נובחים ומתעדות את הנעשה. ואולם, נראה כי איש הסגל שישב באותו הלילה במשל"ט היה עסוק בצפייה בטלוויזיה, ולא הבחין שההתראה הופעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully