וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמש האוצר מתריע: הממשלה לא תוכל להעביר את המענק לאברכים באופן מיידי

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 17:50

היועץ המשפטי לאוצר, אסי מסינג, לא אישר לקואליציה לתת כבר בחודש יוני את מענק האברכים, בשווי 250 מיליון שקלים, ולפצות עליו לאחר מכן עם עודפי התקציב. "צריך לחכות שיצטברו עודפים ואז לחלק אותם", מסר

שר הבינוי המיועד יצחק גולדקנופף: "אין משבר דיור בישראל"/ועידת השלטון המקומית של וואלה! ו103FM

יועמ"ש האוצר אסי מסינג מסר היום (שלישי) כי "קיים קושי משפטי" לתת את מענק האברכים בחודש יוני הקרוב. זאת, לאחר שהקואליציה ביקשה לתת את המענק בקרוב, ולפצות עם עודפי תקציב.

בקואליציה ביקשו לתת את מענק האברכים, בשווי 250 מיליון שקלים, כבר עכשיו ולפצות על הכסף מעודפי התקציב לאחר מכן. אולם היועמ"ש של משרד האוצר התנגד לבקשתם ואמר כי ניתן יהיה להעניק את התקציב רק לאחר שיהיו עודפים קיימים.

"קיים קושי משפטי לתת מענקים מכספי עודפים כשאין עדיין עודפים בפועל", מסר היועמ"ש, "צריך לחכות שיצטברו עודפים ואז לחלק אותם". משמעות דבריו של היועמ"ש הם כי לא יהיה ניתן לתת את מענקי האברכים מיד עם אישור התקציב.

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

מוקדם יותר החודש, דרש יו"ר יהדות התורה ושר השיכון והבינוי יצחק גודלקנופף כי בפני בנימין נתניהו לקבל במסגרת התקציב כחצי מיליארד שקלים לטובת החינוך החרדי, זאת לטענתו לאחר שדבר זה הובטח לו בהסכמים הקואליציונים. גודלקנופף דרש מראש הממשלה כי 217 מיליון שקלים יועברו למוסדות הפטור החרדים, שבחלקם לא מלמדים מאה אחוזים של לימודי ליבה, ועוד כ-400 מיליון שקלים שיועברו רטרואקטיבית לתלמידי ישיבות ולאברכים.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' הבהירו לראשי המפלגה כי "לא תהיה" תוספת תקציב מעבר למה שכבר אושר או סוכם בממשלה. אולם בתגובה, חברי הכנסת הכנסת של אגודת ישראל התכנסו לישיבה בביתו של גולדקנופף והודיעו כי יתעקשו על תוספת התקציב הרטרואקטיבי של האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור. גולדקנופף חזר על האמירה לפיה "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים" ובישיבה הובהר כי "לא נתמוך בתקציב בלי קיום ההסכם במלואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully