וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה פנו ליועמ"שית: לבחון חוקיות ההסכמים עם גולדקנופף ובן גביר

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 12:05

ח"כ בליאק מיש עתיד דרש מבהרב-מיארה לקיים דיון מחודש בוועדת הכספים לאחר ההסכמים שנחתמו עם אגודת ישראל ועוצמה יהודית. הוא ביקש לבחון את חוקיותם לפני שיעלו לאישור: "שינוי מהותי שמחייב אישור מחדש של הוועדה". לפיד: "תקציב הרסני שמעודד אנשים לא לעבוד"

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד פנה הבוקר (שלישי) ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בדרישה לקיים דיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת על תקציב המדינה. זאת, לאור ההסכמים שנחתמו אתמול עם אגודת ישראל ועוצמה יהודית.

במכתב ציין ח"כ בליאק כי "מדובר בשינוי מהותי של הצעת התקציב שמחייב אישור מחדש של ועדת כספים, בטרם ההצעה תבוא לאישור מליאת הכנסת". זאת ועוד היות 'יתרות לא מנוצלות' ו-'עודפי תקציב' לא יכולים להיחשב כמקור תקציבי, לכאורה מדובר באי קיום הדרישות הקבועות בסעיף 40 (א) לחוק יסודות התקציב". בפנייתו ביקש בליאק "לבחון את חוקיות ההסכמים בטרם אישורם במליאה".

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
השר יצחק גולדקנופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

הפנייה של בליאק מצטרפת לזו של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שפנה אתמול ליועצת המשפטית לממשלה לאחר שנחתם ההסכם בין נתניהו וסמוטריץ' לאגודת ישראל והיו"ר שלה, השר יצחק גולדקנופף.

"הסיכום עם יהדות התורה בוצע ללא מקור תקציבי, כאשר המקור התקציבי שהוצע הוא כספים שלא ינוצלו, ככל שיהיו כאלה. מדובר בפרקטיקה חדשה, לא מוכרת, ושאינה עומדת באמות מידה חוקיות בסיסיות", אמר פורר.

בד בבד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום כי "התקציב שהממשלה מעלה היום הוא הרסני. אין בו שום בשורה, אין בו שום רפורמה שתשפר את מצב המשק, אין מנועי צמיחה, אין מאבק ביוקר המחיה, יש רק סחטנות אינסופית". "זה תקציב שמעודד אנשים לא ללמוד, לא לעבוד, לא לפרנס את הילדים שלהם. התקציב הזה אומר להם: 'אתם לא צריכים לעבוד. הפרייארים יממנו אתכם, והילדים של הפרייארים יממנו את הילדים שלכם'", הוסיף בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו ובן גביר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אתמול הגיעו נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להסכמות בנוגע לדרישת מפלגת עוצמה יהודית להוספת תקציב בסך מאות מיליוני שקלים למשרד הנגב והגליל. 250 מיליון שקלים יוקצו למשרד הנגב והגליל מעודפי תקציב של משרדי הממשלה בשנת 2023. אם לא יימצאו עודפים, יבוצע קיצוץ רוחבי נוסף במשרדי הממשלה בשנת 2024 כדי לממן את הסכום. בכך, הצדדים שמו סוף למשבר סביב הנושא, וחברי עוצמה יהודית התחייבו לתמוך בתקציב.

עוד קודם לכן אתמול הגיע ראש הממשלה להסכמות גם עם יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף. השניים סיכמו כי 250 מיליון שקלים מתוך תקציב המדינה יועברו בסוף השנה למוסדות חינוך חרדים. מדובר בכמעט מחצית הסכום שאותו דרשה הסיעה. בכך הושג בפגישה, שבה השתתף גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פתרון למשבר מבלי שתיפרץ מסגרת התקציב, ומבלי שהוא ייפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully