וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נאלצה להחמיץ את טקס סיום התיכון כי רצתה ללבוש שמלה

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 15:05

מנהלת בית הספר ומפקח בתי הספר אמרו ל-LB הטרנסג'נדרית שהיא חייבת להתלבש לפי חוקי הלבוש של הבנים. נערים שמסיימים את התיכון מצופים ללבוש חולצה לבנה ומכנסיים שחורים - והנערות אמורות ללבוש שמלות לבנות

נערה טרנסג'נדרית ממיסיסיפי לא השתתפה טקס הסיום של בית הספר התיכון שלה בשבת משום שגורמים רשמיים בתיכון הורו לה להתלבש כמו נער ושופט פדרלי לא ביטל את ההוראה, כך אמרה עורכת הדין של המשפחה.

לינדה מוריס, עורכת דין בפרויקט זכויות נשים באיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות (ACLU ), אמרה כי הפסיקה של בית המשפט שהתקבלה ביום שישי בלילה על ידי השופט טיילור מקניל בעיר גאלפפורט "מאכזבת ואבסורדית".

"הלקוחה שלנו מושמצת ומושפלת מסיבות ברורות של אפליה, וממשפחתה נשלל אחד מציוני הדרך הגדולים בחיי בתם", אמרה מוריס. "אסור להכריח איש להחמיץ את טקס הסיום שלו בשל מגדרו".

ACLU אישר כי בת ה-17, שמופיעה במסמכי בית המשפט בראשי תיבות LB , לא הגיעה לטקס שייערך בשבת בתיכון "הריסון סנטרל" בעיר המרוחקת כ-129 ק"מ מזרחית מניו אורלינס. לדברי עורך הדין של מחוז בית הספר הציבורי, ווין קלארק, "התלמידה עמדה בדרישות לקבלת דיפלומה".

הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
הפגנה בניו יורק נגד טראמפ ובעד זכויות טרנסג'נדרים, 2017/רויטרס
ישו טרנסג'נדר. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
ישו טרנסג'נדר/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

ACLU תבעו את המחוז ביום חמישי בשם התלמידה והוריה, לאחר שמנהלת בית הספר קלי פולר ומפקח בתי הספר מיטשל קינג אמרו ל-LB שהיא חייבת להתלבש לפי חוקי הלבוש של הבנים. נערים שמסיימים את התיכון מצופים ללבוש חולצה לבנה ומכנסיים שחורים, והנערות אמורות ללבוש שמלות לבנות.

LB, שהזדהתה כטרנסג'נדרית כבר בכתה ט', בחרה שמלה ללבוש בטקס הסיום. בתביעה מכתב כי היא לבשה שמלות לכתה ולאירועים מחוץ לבית הספר במהלך לימודיה, כולל בנשף סיום בשנה שעברה, ואין סיבה שתתמודד עם אפליה בטקס הסיום. המפקח קינג אמר לאמה של LB שאם הנערה לא תלבש "מכנסיים, גרביים ונעליים כמו נער", היא לא תוכל להשתתף בטקס, על פי התביעה.

מיסיסיפי היא בין המדינות בארצות הברית שמקדמות שורה של מגבלות על טיפול התאמה מינית לקטינים, על השתתפות בספורט של צעירים טרנסג'נדרים ועל השימוש שלהם בשירותים ציבוריים. מושל המדינ טייט ריבס חתם מוקדם יותר הנשה על חקיקה שאוסרת על אנשי רפואה לספק טיפולי הורמונים וניתוחים לקטינים טרנסג'נדרים.

כשחתם על החוק, אמר ריבס כי "הילדים יפים כמו שהם ואינם צריכים לקחת תרופות או לחתוך את עצמם בהליכים יקרים כדי למצוא את החופש מהדיכאון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully