וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הודיע על שביתה בכיתות י', קיש: משרד החינוך יוצא מהמו"מ

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 18:15

יו"ר ארגון המורים תקף את משרד האוצר בשל "הסחבת בה נוקט במשא ומתן על הסכם השכר החדש", לדבריו. אמש הבהיר בפני המורים כי העיצומים יימשכו, בהם ביטול הטיולים השנתיים ומסיבות הסיום. שר החינוך תקף את ארז: "התבלבלת, עד שלא תשנה גישתך, נפסיק מאמצינו"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

ארגון המורים הודיע היום (שני) על שביתה שתתקיים בכיתות י' מחר, במחאה על "הסחבת בה נוקט האוצר במשא ומתן על הסכם השכר החדש", לדבריהם.

יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף, "מעל שנה של מו"מ עקר מול משרד האוצר שמתנהל ללא כל רצון אמיתי מצדו להביא להסכם מעמיד בסכנה את עתידם של תלמידי ישראל ואיכות אנשי ונשות החינוך העל יסודיים. הגיעו מים עד נפש", הוא הוסיף, "שעות של דיונים שמתקיימים שלא בתום לב מוכיחים שהמדינה אף לא מכבדת את בית הדין הארצי לעבודה. השבוע הוכח שיש כסף לכל נושא פרט לעתידם של תלמידי ישראל".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
דורשים את המשך המו"מ על השכר/פלאש 90, דוד כהן

שר החינוך יואב קיש צייץ בחשבון הטוויטר שלו מכתב ששלח לו ארז ובו הודיע שמשרד החינוך מפסיק את מעורבותו במו"מ על הסכם השכר. במכתב טען ארז כי קיש התקשר אליו ואיים: "אם לא תבטל את ההודעה לגבי פולין - אני אצא עלייך".

"מר ארז, התבלבלת", כתב קיש. "יש לי כבוד רב למורים, יש לי כבוד מועט למי שפועלים בניגוד מוחלט לטובת עתידם ולטובת עתיד ילדי ישראל. תוכל לטעון כלפיי הרבה דברים, 'מאיים ואלים' זה פחות אני. כל ישר דרך יודע זאת. לא מספיק בטוח לגבייך בעניין הזה".

קיש המשיך לתקוף אותו ואמר: "שוב אתה ממשיך לנסות ולהשבית ללא כל הצדקה ולפגוע במערכת החינוך. הנה אני 'יוצא עלייך'. אני מציע שתתחיל לפעול לטובת מערכת החינוך ולא שתהיה גורם הפוגע בהתקדמות המערכת. עד שלא תשנה את גישתך זו המובילה למבוי סתום, משרד החינוך מפסיק את מאמציו בנושא".

גם יו"ר מועצת התלמידים הארצית רן שי הצטרף לביקורת על ארז. "לילות כימים משרד החינוך עושה כדי לפתור את המשא ומתן עם רן ארז", תיאר שי. "אני באופן אישי כנציג התלמידים עוסק בזה יום-יום כדי לשמור על התלמידים וכדי לקדם את מעמד המורים. רן ארז, נשאר לי רק להודות שהמורים האהובים שלי הם המורים שלי ולא אתה. אולי הפעם תגיע להסכמה ולא תברח כמו בתחילת השנה".

שר החינוך יואב קיש תוקף את יו"ר ארגון המורים רן ארז, 22 במאי 2023/דוברות שר החינוך

ארז השיב לקיש בחזרה: "אתה התבלבלת, מי שפועל משכרון כוח וכבוד זה אתה. מורי ישראל ותלמידיו מעניינים אותך כקליפת השום. ההצעות שעליהן אתה מדבר מעליבות ונמוכות יותר משיעור האינפלציה".

אמש, לאחר פגישת משא ומתן נוספת ללא התקדמות, רן ארז שלח מכתב למורים בו הבהיר כי העיצומים עליהם הכריז יימשכו, וכי גם הטיולים השנתיים ומסיבות הסיום נכללים בהם - ולא יתקיימו. זאת, כחודש לפני סיום שנת הלימודים, התקופה בה מתרחשים אירועי הסיום ומבחני הבגרות. בנוסף הודיע ארז כי למורים אסור להשתתף במפגשי ההכנה ובמסעות לפולין.

"ישיבה נוספת של המשא ומתן לא הביאה לכל התקדמות ומשרד האוצר בשלו", כתב ארז במכתב. "הם מרגישים שהיותנו בסוף שנת הלימודים ובתקופת בגרויות - שאיננו מעוניינים לפגוע בהם - זו סיבה להמשיך לזלזל בתביעותינו ולדחות אותן", אמר. בימים הקרובים צפוי ארז להודיע על החרפת העיצומים במטרה להפעיל לחץ לקידום דרישותיו להעלאת שכר המורים.

בחודש שעבר, משרד האוצר פרסם כי הציעו לארגון המורים ששכר למורה מתחיל עם תואר ראשון יחל מ-10,000 שקל. לפי ההצעה, מורה מתחיל עם תואר שני יקבל שכר של 10,900 שקל - תוספת של יותר מ-1,500 שקל מהשכר הנוכחי. בפעימה הראשונה, בחודש ספטמבר הקרוב, יעלה שכרם ל-9,099 שקל ו-9,952 שקל בהתאמה. כמו כן, תינתן למורים ותיקים תוספת שכר של יותר מ-850 שקל, בהבשלה מלאה של ההסכם.

לאחר הצעה זו, משרד האוצר תקף את ארגון המורים וטען שהוא "ממשיך את הפגיעה בתלמידים". במשרד קראו לארגון המורים "להפסיק את הפגיעה הכבדה בתלמידי התיכון רגע לפני תקופת הבגרויות ולהגיע לשולחן המו"מ מתוך רצון אמיתי להגיע להסכם שכר ראוי וטוב עבור מערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully