וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אשר מיהדות התורה: ההסתה נגד החרדים - מסע רדיפה אנטישמי

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 20:40

ח"כ יעקב אשר אמר בכנס יועצי משכנתאות חרדים כי רודפים את הציבור החרדי על "עצם ההגדרה של מי זכאי לקבל זכויות אזרח". אשר התייחס גם למשבר בקואליציה והבטיח כי הממשלה לא תיפול "בשום מצב"

צעדת מחאה נגד העברת כספי מדינה לחברה החרדית, מקניון איילון לבני ברק./יותם רונן, מישל בראונשטיין

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) אמר היום (ראשון) בכנס יועצי משכנתאות חרדים כי הממשלה לא תיפול "לא נפיל את הממשלה בשום מצב. זו ממשלה טובה", הוא אמר. בדבריו התייחס אשר גם לביקורת המופנית נגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה על רקע התקציב וחוק הגיוס. "אי אפשר להישאר אדיש למסע הרדיפה האנטישמי הזה, אין לזה הגדרה אחרת", אמר.

"רודפים אותנו על עצם ההגדרה של מי זכאי לקבל פה זכויות אזרח, על הלגיטימציה שלנו", אמר חבר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים. "מתייגים אותנו שוב ושוב וכך עד שמגיעים לאמירות המצמררות של מוצצי דם. זה פוגע בנו גם ברמה האישית וגם ברמה הציבורית. אנחנו מייצגים ציבור גדול במדינת ישראל שזכאי לקבל מה שכל אזרח מקבל, ומסע הרדיפה הזו הוא על הצרכים של הציבור הזה, בלי להסתכל על שום דבר מסביב", הוסיף.

אשר השווה את המצב לממשלה הקודמת והסביר כי "לא מזמן הייתה כאן ממשלה שביקשה לחלק מיליארדים לציבור הערבי, אז זה לא היה שוד הקופה הציבורית. מי שמקים ממשלה עם השמאל מקבל גב תקשורתי בטוח". בדבריו פנה חבר הכנסת לראשי האופוזיציה, "הפוליטיקאים הפחדנים, שבחדרי חדרים היו מוכנים לתת לנו כל מחיר שבעולם, רק שנקים איתם ממשלה". "אני בז לכם בשאט נפש על השתיקה. מי שנותן יד, גם בשתיקה, על דבר כזה, לא משנה מאיזו מפלגה הוא - לא נשתף איתו פעולה. שלא יבואו לבקש מאתנו להקים איתם ממשלות", קרא.

ח"כ יעקב אשר. דני שם טוב, דוברות הכנסת
חבר הכנסת יעקב אשר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בשבוע שעבר החליטו חברי הכנסת של אגודת ישראל להתעקש על תוספת התקציב הרטרואקטיבי של האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור. גולדקנופף חזר ואמר כי "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים" ובישיבה הובהר כי "לא נתמוך בתקציב בלי קיום ההסכם במלואו".

מוקדם יותר במהלך השבוע הבהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לראשי המפלגה מוקדם יותר השבוע כי "לא יהיה" תוספת תקציב מעבר למה שכבר אושר או סוכם בממשלה. למרות זאת, באגודת ישראל ממשיכים להתעקש על כך. ביום רביעי אלפים השתתפו בצעדת מחאה בבני ברק על העברת הכספים לציבור החרדי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully