וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת הממשלה: "נגשר על הפערים - חייבים לאשר את התקציב"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 14:00

הממשלה התכנסה לישיבתה השבועית, שמתקיימת הפעם במנהרות הכותל לכבוד יום ירושלים. הממשלה אישרה תוכנית חומש בהיקף של כ-2 מיליארד שקלים למזרח ירושלים. נתניהו פתח והבטיח: "שום הסתה לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים"

בווידאו: ישיבת ממשלה במנהרות הכותל/רוני כנפו

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית, שמתקיימת הפעם במנהרות הכותל. על רקע המשבר הקואליציוני עם עוצמה יהודית סביב התקציבים למשרד הנגב והגליל, הממשלה אישרה תוכנית חומש בהיקף של כ-2 מיליארד שקלים במזרח ירושלים.

בפתח ישיבת הממשלה, התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את התקציב. "שום הסתה לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים", אמר והוסיף, "אנחנו חייבים לקיים את הממשלה שלנו, ממשלת המחנה הלאומי". הוא קשר בין יום ירושלים להעברת התקציב: "בימים הקרובים אני בטוח שנגשר על הפערים למען אזרחי ישראל ולמען ירושלים", אמר.

נתניהו הוסיף, "אנחנו מעבירים תקציב אחראי שאחת ממטרותיו הוא השוואה בין ילד חרדי לילד חילוני. כי ילד חרדי ודתי לא צריך לקבל פחות מילד חילוני. ילד חרדי הוא לא חצי ילד".

הממשלה אישרה היום תוכנית לשנים 2028-2024, במימון משותף של הממשלה ועיריית ירושלים, לצמצום פערים בין תושבי מערב ומזרח העיר, שכוללת צבר החלטות בתחום החינוך, תעסוקה, תשתיות, תכנון, תרבות וספורט ועוד. היא ממשיכה תוכנית חומש קודמת למזרח העיר, בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקלים, שאושרה בממשלת נתניהו ב-2018. ממשלת הימין "מלא-מלא" עומדת לאשר תוכנית חדשה בתקצוב דומה.

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה במנהרות הכותל, ירושלים. 21 במאי 2023. רוני כנפו
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

מטיוטת ההצעה שהגיעה לידי וואלה!, עולה כי היא כוללת תוכניות ותקציבים בחמישה אשכולות במזרח ירושלים: חינוך והשכלה גבוהה, תעסוקה ופיתוח כלכלי, תשתיות - לרבות כבישים, תחבורה ציבורית, מים וביוב, חשמל ואנרגיה, תכנון ומקרקעין ושירותי בריאות; רווחה וביטחון, תרבות וספורט לתושבי מזרח העיר.

בין השאר, משרד החינוך ומשרד האוצר יקצו תקציב של 300 מיליון שקלים כל אחת כדי לפעול ועיריית ירושלים תקצה עוד 200 מיליון שקלים לחיזוק איכות החינוך, שיושקעו בין השאר בהגברת לימודי עברית ותמריצים למוסדות לימוד שמלמדים את תוכנית הלימודים כישראלית. קרוב ל-180 מיליון שקלים יוקצו לנושאי תעסוקה ופיתוח כלכלי, 80 מיליון שקלים יושקעו בשיפור תשתיות מים וביוב, 225 מיליון שקלים בשירותי בריאות ורווחה, 440 מיליון שקלים בפרויקטים ותוכניות במרחב הציבורי, וכ-100 מיליון שקלים מהמשרד לביטחון לאומי חיזוק הביטחון האישי והקמת תחנות ונקודות משטרה במזרח העיר.

ישיבת ממשלה במנהרות הכותל, ירושלים. 21 במאי 2023. רוני כנפו
שולחן ישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

השבוע הכנסת תצביע על תקציב המדינה לשנים 2024-2023, ימים בודדים לפני הדד ליין הסופי בסוף החודש הנוכחי. עד כה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פתר את המשבר עם עוצמה יהודית ואגודת ישראל, ובקואליציה מעריכים כי הניסיונות להידברות יימשכו עד הרגע האחרון ולבסוף התקציב יאושר ברוב קולות.

עוצמה יהודית, אגודת ישראל ואבי מעוז ממפלגת נעם מאיימים שלא לתמוך בתקציב. יו"ר אגודת ישראל, שר השיכון יצחק גולדקנופף, דורש תוספת של כחצי מיליארד שקלים לחינוך החרדי, ויו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דורש תוספת תקציבים למשרד הנגב והגליל.

השרים גודלקנופף ומאיר פרוש דורשים לקבל תוספת של 600 מיליון שקלים לאברכים, ישיבות ומוסדות חינוך שמלמדים ליבה באופן חלקי בלבד. אחד מהשניים צפוי להתפטר מהממשלה בתחילת השבוע אם המשבר לא ייפתר, על מנת לחזור לכנסת. כך, אגודת ישראל תהיה עם ארבעה חברי כנסת ותוכל להצביע נגד התקציב ולאיים על שלמות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully