וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום בחקירת פיצוץ מטען בקבר מקודש ליהדות בכפר סאג'ור בגליל

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 2:44

הפיצוץ אירע לפני שבוע, על פי החשד כנקמה על תקיפת המאבטח הדרוזי מסאג'ור לפני ההילולה במירון בשבוע שעבר. המשטרה עצרה שלושה צעירים תושבי הכפר, אך הם שוחררו למעצר בית, לאחר שנקבע שהחשדות לגביהם לא התחזקו. בכפר מגנים את הפיצוץ: "לא מהרגלנו לפגוע במקומות דתיים"

לפני ההילולה: צעירים תקפו את השומרים במתחם במירון/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני שבוע דווח בתקשורת על פיצוץ בקבר התנא רבי ישמעאל בסאג'ור של מטען שהונח במקום. זאת זמן לא רב לאחר תקיפתו של המאבטח הדרוזי במירון, ערב הילולת הרשב"י במירון. בתחילת השבוע עצרה המשטרה שלושה תושבי הכפר, צעירים בני 18, 19 ו-21, אחיינים של ראש המועצה, ואולם החקירה נקלעה למבוי סתום.

על פי החשד, השלושה הם רעולי הפנים שהניחו והפעילו את המטען, שגרם לנזק רב לקבר. אבל שלשום (שלישי) שוחרר אחד מהם, ואתמול הורתה שופטת בית משפט השלום בעכו אביגיל זכריה על שחרור השניים האחרים למעצר בית של ארבעה ימים, תוך שקבעה כי חשד המשטרה שהתבסס על מידע מודיעיני, לא התחזק.

הכפר סאג'ור. זיו ריינשטיין
הכפר הדרוזי סאג'ור/זיו ריינשטיין

לוואלה! נודע כי היה אירוע נוסף של התנכלות למקום וחקירת שני האירועים אוחדה. השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי שהתייחס לחילול קברו של התנא אמר כי "מדובר במעשה טרור לכל דבר". לחקירה גויס גם שירות הבטחון הכללי.

סנגורם של החשודים, עו"ד שאדי חסן, טען מהרגע הראשון כי "אין להם אינטרס לבצע את המיוחס להם" וכי "אין להם כל קשר לאותו מאבטח", הנושא אף הוא את אותו שם משפחה, משפחת חמוד, מהגדולות בכפר. לדבריו, יש מי שמנסים "לתפוס טרמפ" על האירוע וכי התקשורת "מנסה למנף אותו".

יצוין כי מדי שנה ביום ההילולה של רבי ישמעאל, כ"ה בסיון, שיחול השנה ביום רביעי הבא, המונים פוקדים את הקבר באירוע מאורגן, שבו נוטלים חלק רשויות מהאזור ובהם גם ראש מועצת סאג'ור המשתתף באופן מסורתי באירוע. זאת בזכות העובדה שגם הדרוזים מכבדים את הקבר, ומייחסים לו סיפורי ניסים. באזור הכפר מצויים קברים מקודשים נוספים, ובהם של התנא ר' שמעון שזורי.

עוד בוואלה!

מאבטחים שהותקפו באלימות קשה בהר מירון: זה התחיל מזה שדיברנו שתי מילים בערבית

לכתבה המלאה
קבר רבי שמעון שזורי בסאג'ור. זיו ריינשטיין
קבר התנא רבי שמעון שזורי בסאג'ור/זיו ריינשטיין
תגובה בפייסבוק של ג'בר חמוד, ראש מועצת סאג'ור, לתקיפת המאבטח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תגובתו של ראש מועצת סאג'ור ג'בר חמוד בפייסבוק לתקיפת המאבטח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנו, כאזרחי מדינת ישראל ותושבי הכפר הדרוזי סאג'ור מגנים בחריפות את האירוע המצער שקרה בקבר רבי ישמעאל", מסר לבית המשפט הסנגור, עו"ד שאדי חסן, "זה לא אירוע שמכבד את תושבי הכפר וכל אזרח נאמן כאזרחים ישראלים. אני מתנצל בשם כל הכפר וכל מי שעשה את זה. זה היה מעשה קונדס. לא מהרגלנו לפגוע במקומות דתיים וקברים. אני פונה לכל הקהל ולכל המתפללים במגזר היהודי שאמורים לפקוד את הכפר בהילולה לבוא ולהתפלל בקבר. אנו כאזרחים נאמנים נעזור בעזרת ראש המועצה מר ג'אבר חמוד להצלחת האירוע".

"דבריו החשובים של הסניגור נרשמו לפרוטוקול ואצפה כי הדברים יועברו גם לחשודים בעצמם", ציינה השופטת זכריה בהחלטת השיחרור.

במשטרה אמרו לוואלה! בתגובה לדברים כי "החקירה נמשכת בשיתוף גורמי הבטחון הנוספים, ובכוונתנו להגיש את חומרי החקירה בחלק מהאירועים לטובת הגשת כתבי אישום בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully