וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא שפירא סיפר איך רצח את אשתו וביים את התאבדותה: "הייתי על אוטומט"

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 11:02

גיא שפירא, המואשם ברצח אשתו רחל אייזנשטדט במעלה אדומים, עלה להעיד לראשונה במשפטו. "אני יודע שההתנצלות לא תעזור לאף אחד", אמר שפירא לעיני בנותיה. שפירא מואשם כי חנק את אשתו ואז ניסה לביים את הזירה כמקרה התאבדות: "כל כך רציתי לא לשמוע אותה, לא שלטתי בעצמי"

בווידאו: עדות גיא שפירא המואשם ברצח אשתו רחל אייזנשטט, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 במאי 2023/רוני כנפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים מעיד הבוקר לראשונה (רביעי) גיא שפירא, תושב מעלה אדומים בן 51, המואשם ברצח אשתו רחל אייזנשטדט בספטמבר 2021. על פי כתב האישום, לאחר הרצח, ניסה שפירא לביים את התאבדותה של אשתו, איתה היה מצוי בהליך גירושין.

בפתח עדותו, לעיני בנותיה של אייזנשטדט, אמר שפירא: "מהיום הראשון רציתי להגיד: אני רוצה להתנצל מכל מי שנפגע. כל מי שמכיר את רחל, אני יודע שפגעתי בהרבה אנשים. אני יודע שההתנצלות הזאת לא תעזור לאף אחד".

בעדותו סיפר שפירא על היכרותם והיחסים לאורך חייהם המשותפים, שלדבריו חלה בהם נסיגה לאורך השנים, עד ההחלטה להיפרד, בסמוך לרצח. שפירא העיד כי ביום הרצח התנפלה עליו אייזנשטדט בצעקות והאשמות על כך שרימה אותה ו"בזבז לה את כל החיים", תוך שהיא מרביצה לו. "משהו נשבר אצלי, אני לא יכול להסביר את זה, כל כך רציתי שקט, כל כך רציתי לא לשמוע אותה", העיד. הוא סיפר כיצד לפת אותה בגרונה וחנק אותה למוות. "הייתה לי תחושה שזה לא אני, שזה מישהו אחר עושה את זה, שאני לא שולט בעצמי". כשהבין שמתה סיפר כי החליט להתאבד, אך במחשבה על בנם החליט לדחות את המעשה, ובמקום זאת לביים את התאבדותה של אשתו. "ידעתי שיש לה סימנים על הידיים, שהיא ניסתה לחתוך את עצמה בעבר. הנחתי שבשלב הראשון זה ייראה אמין וזה ייתן לי קצת זמן לסיים את ענייניי. אז סחבתי אותה לאמבטיה. עשיתי הכל על אוטומט".

עדות גיא שפירא, הנאשם ברצח אשתו רחל איזנשטט בביתם במעלה אדומים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 במאי 2023. רוני כנפו
"כל כך רציתי לא לשמוע אותה". שפירא בבית המשפט, היום/רוני כנפו

בעדותו סיפר שפירא כי החליט להתאבד יום אחרי ההלוויה. "החלטתי שזה יהיה יום נחמד, עשיתי חיפוש באינטרנט של הנוף הכי יפה בארץ, המקום הראשון היה בצפון, בגמלא. והמקום השני היה מצפה רמון, אבל בגמלא הייתי כבר אז החלטתי לעשות את זה במצפה רמון". שפירא העיד כי בדרכו למצפה רמון קיבל טלפונים מהמשטרה, בהם התבקש להגיע לתחנה לצורכי חקירה. הוא סיפר כי החליט שלא לענות באיזשהו שלב, ולהמשיך ליעד בו ישים קץ לחייו. אלא שבדרך למצפה רמון, הציבה המשטרה מחסומים ועצרה אותו, שם ירה לעצמו בפה ונפצע קשה. "החלטתי לירות בעצמי מחוץ לרכב כדי לא ללכלך אותו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עדות גיא שפירא, הנאשם ברצח אשתו רחל איזנשטט בביתם במעלה אדומים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 במאי 2023. רוני כנפו
עדות גיא שפירא, הנאשם ברצח אשתו רחל איזנשטט בביתם במעלה אדומים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 במאי 2023/רוני כנפו

לפי כתב האישום, ביום הרצח התפתח בין השניים עימות, במהלכו חנק אותה שפירא במשך כרבע שעה. בעוד אייזנשטדט נאבקת בו ומשמיעה קולות חרחור עד שמתה, המשיך שפירא לחנוק אותה גם לאחר מכן. לאחר שווידא כי היא מתה, הוא גרר את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס אותה כשהיא ערומה לתוך האמבטיה עצמה וחתך את ידיה כדי לגרום לכך שייראה כאילו התאבדה. לאחר מכן, מילא את האמבטיה והטביע את ראשה בתוך המים.

בהמשך הוא נעל אותה בחדר האמבטיה והתעסק בענייני עבודתו בחדר אחר בבית. לאחר זמן מה, רוקן את המים באמבטיה, התקשר למוקד מגן דוד אדום ודיווח כי מצא את אשתו כשהיא אינה נושמת. בהלווייתה של אייזנשטדט אף תועד שפירא וספד לה: "זה סיוט ועונש שהיקום הכין בשבילי".

הגשת כתב אישום נגד גיא שפירא בגין רצח רחל אייזנשטדט בהגשת כתב  בימ"ש מחוזי ירושלים, 20 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שפירא במעמד הגשת כתב האישום, אוקטובר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל
דיון הוכחות במשפטו של גיא שפירא , מואשם ברצח רחל אייזנשטדט, המחוזי, ירושלים 24 באוקטבור 2022. רוני כנפו
בנותיה של אייזנשטדט עם תמונתה בבית המשפט, לפני כחצי שנה/רוני כנפו

לאחר נתיחת הגופה, התקבלו ממצאים המעידים כי ככל הנראה לא מדובר היה בהתאבדות, ומיד לאחר מכן הוקם צוות חקירה שהחל בביצוע פעולות חקירה סמויות, כולל איסוף ממצאים וראיות. שלושה ימים לאחר מכן, התחמק שפירא מלהגיע לתחנת המשטרה כפי שהתבקש, ניסה להימלט ממרדף משטרתי שהתנהל אחריו ולבסוף יצא מן הרכב וירה בעצמו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה.

שפירא ואייזנשטדט היו הורים לנער כבן 17, ולאייזנשטדט היו שישה ילדים נוספים מנישואים קודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully