וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בדרגת סגן מואשם בגרימת מוות ברשלנות של איתמר אלחרר ואופק אהרון

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 14:19

הקצין שירה בשוגג לעבר הקצינים באגוז יואשם בכך שיצא לבדו בשעת לילה מבלי שעדכן את מפקדיו ודרך את כלי הנשק אותו נשא. אלחרר ואהרון יצאו עם שניים נוספים לסיור בשטח, ועקבו אחר הנאשם כי חשבו שהוא דמות חשודה. הם כיוונו לעברו נשק - והוא ירה בהם למוות

בווידאו: 3 חודשים אחרי האסון באגוז חיילי היחידה מבטיחים להמשיך את דרכם את אופק אהרון ואיתמר אלחרר/צילום: דו"צ ואמיר בוחבוט

הקצין שירה למוות בשוגג בינואר אשתקד לעבר מפקדי הפלגות באגוז, רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון, יואשם במוות ברשלנות - כך לפי כתב האישום שהוגש היום (שלישי). כתב האישום הוגש לאחר עריכת שימוע לקצין, עם עורכי דינו מהסנגוריה הצבאית; משפחותיהם של הקצינים עודכנו. הקצין כבר משוחרר כמעט שנה מצה"ל; כתב האישום הוגש על כשלים קודמים, ולא על עצם הירי, מכיוון שאין טענה שהירי בוצע ברשלנות.

על פי כתב האישום, במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש הסמוך לבסיס נבי מוסא, התרשל הקצין בכך שיצא בשעת לילה, לבדו ומבלי שעדכן את מפקדיו, לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מן היחידה. במהלך הסיור, הקצין דרך את כלי הנשק אותו נשא.

רס"ן אופק אהרון ז"ל. דובר צה"ל
אופק אהרון/דובר צה"ל
רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל. 13 בינואר 2022. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
איתמר אלחרר/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

במקביל אליו, יצאו רס"ן אלחרר ורס"ן אהרון, ביחד עם שניים נוספים, לסיור בשטח. הכוח, שלא היה מודע לכך שהקצין יצא לסיור, זיהה אותו כדמות חשודה ועקב אחריו. בשלב מסוים, הבחין הקצין בדמויות המכוונות לעברו כלי נשק ממרחק קצר, וירה לעברן. רק בדיעבד, בסמוך לאחר הירי, התברר לקצין שמדובר בחבריו ליחידה.

המשפחות השכולות בירכו על כתב האישום. עו"ד רן כהן רוכברגר המייצג אותן מסר כי "זו ההחלטה הנכונה והמתחייבת, גם משפטית וגם ערכית. כתב האישום שהוגש משקף את הרשלנות החמורה של סגן נ' שהובילה לנפילתם של הבנים באסון הנורא. המשפחות מקוות שייעשה צדק בהליך המשפטי".

עו"ד רם ז'אן ועו"ד סרן יוסי אלבז, המייצגים את סגן נ' מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו כי "מדובר באסון קשה שהותיר גם בסגן נ' משא כבד מנשוא והוא משתתף בכאבן העצום של המשפחות. יחד עם עם זאת, מדובר באירוע שאין ולא היה מקום להביאו לידי הליך משפטי והגשת כתב אישום ואין לנו אלא להצטער על החלטת הפרקליטות הצבאית. הדברים יובהרו בפירוט במסגרת ההליך המשפטי עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully