וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהסתה לטרור: מערכת הביטחון מעלה כוננות לקראת מצעד הדגלים

במערכת הביטחון דרוכים לקראת המצעד שמתוכנן להתקיים ביום חמישי. גורמים ביטחוניים הזהירו: "רצוי ששרים כמו בן גביר ימנעו מהתבטאויות קיצוניות". עוד אמרו: "מספיקה התבטאות אחת מיותרת כדי להצית אש". נתניהו בפתח ישיבת סיעתו: "המצעד יתקיים במסלולו וכהלכתו"

בווידאו: מצעד הדגלים בירושלים/צילום: רוני כנפו, דוברות משטרה, רויטרס, אנשי הדממה

מערכת הביטחון העלתה את רמת הכוננות והדריכות לקראת מצעד הדגלים שיתקיים ביום חמישי הקרוב, והחשש מההסתה לאלימות והטרור בעקבותיו. בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון הזהירו שהתבטאויות חסרות אחריות של שרים בממשלה ופוליטקאים נוספים סביב הר הבית וירושלים, עלולות להצית את השטח.

"ביממה האחרונה אנחנו מעבירים שוב ושוב מסרים לגורמי השפעה באזור שאין כל קשר בין מצעד הדגלים שמתקיים כבר עשרות שנים להר הבית", הסביר גורם ביטחוני בכיר והוסיף כי "מספיק שתהיה התבטאות אחת מיותרת שתחבר בין הר הבית, רובע המוסלמים למצעד הדגלים כדי להצית אש. כל מי שמעורב בסיפור הזה צריך לגלות אחריות ולא להדליק את האזור, זה מיותר ומסוכן"

משטרת ישראל נערכת למצעד הדגלים בירושלים. 10 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
"רצוי ששרים כמו בן גביר ופוליטיקאים אחרים ימנעו מהתבטאויות קיצוניות"/דוברות משטרת ישראל

בצל החשש מפיגועי טרור ואלימות לקראת המצעד - צה"ל מג"ב ומשטרת ישראל נערכים בכוחות מתוגברים בעוטף ירושלים. גורמי צבא בפיקוד מרכז אמרו כי "השבוע האחרון ביהודה ושמרון עבר בשטח יחסי, למרות שרצועת עזה בערה מתקיפות חיל האוויר". לדבריהם, "עובדה זו מצביעה על כך שלציבור הפלסטיני נמאס מהמבצעים בעזה והוא אדיש להפגנות".

"אבל שאף אחד לא יטעה", הוסיפו אותם גורמים, "הסתה פרועה ברשתות החברתיות, חיבור להר הבית וירושלים ושיח שקרי על שינוי הסטטוס קוו, יכול להצית אש ולהוביל לפיגועי טרור. לכן, רצוי ששרים כמו בן גביר ופוליטיקאים אחרים ימנעו מהתבטאויות קיצוניות. יש חשש גדול שיעשו בזה שימוש כדי להדליק את הגזרה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר בפתח ישיבת סיעת הליכוד למצעד המתוכנן ואמר כי "הכוונה שלנו במבצע 'מגן וחץ' הייתה לשנות את מאזן ההרתעה מול הג'יהאד האיסלאמי" לדבריו, "כל מי שבא לפגוע בנו יבין עכשיו טוב יותר את משמעות המילים "דמכם בראשכם". אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים. מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו".

עוד בוואלה!

ללא שינוי מהשנה שעברה: זה המסלול של מצעד הדגלים בירושלים

לכתבה המלאה
משטרת ישראל נערכת למצעד הדגלים בירושלים. 10 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
"לציבור הפלסטיני נמאס מהמבצעים בעזה והוא אדיש להפגנות"/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, באוגדת יהודה ושמרון בפיקודו של תא"ל אבי בלוט, נערכים לתפילות מחר (יום שלישי) של אזרחים ישראלים בקבר יוסף. לפי גורמים בצבא, צפויים להגיע למתחם הקבר למעלה מ-35 אוטובוסים. היקף האנשים מחייב מבצע אבטחה רחב מאוד על רקע ההתראות לפיגועי ירי במרחב, ולכן יש כוונה לתגבר את ציר הכניסה לקבר כדי למנוע פגיעה באזרחים בדרך למתחם ובמהלך התפילות. הבוקר, אמר גורם צבאי כי "המשימה מורכבת במיוחד כשאין תיאום ביטחוני מסודר עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים. זה עלול להוביל לחיכוך".

כ-2,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור בתוואי דומה לשנה שעברה - ממרכז העיר דרך שער שכם ושער יפו לעבר הכותל. במשטרה קראו למשתתפי הצעדה, שבה לוקחים חלק מדי שנה עשרות אלפים, להישמע להוראות השוטרים ולהמנע "מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה בבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully