וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן מעיד במשפט נתניהו: "רה"מ דיבר איתי רק פעם אחת על הרפורמה"

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 13:18

שגריר ישראל באו"ם הגיע להעיד במשפטו של ראש הממשלה. בדיון נשאל על מידת מעורבותו ברפורמה בשוק הסיטונאי בזמן כהונתו כשר התקשורת. בפרקליטות מנסים להוכיח באמצעותו כי הרפורמה הייתה חשובה לגורמי המקצוע ולו בתור שר התקשורת, ובוטלה בעקבות לחץ שהפעיל אלוביץ'

בווידאו: ארדן מעיד במשפט נתניהו: "רה"מ דיבר איתי רק פעם אחת על הרפורמה"/מערכת וואלה!

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיע הבוקר (שני) להעיד בתיק 4000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון נשאל ארדן על מידת מעורבותו ברפורמה בשוק הסיטונאי בזמן כהונתו כשר התקשורת. לטענת ארדן, נתניהו דיבר איתו על נושא הרפורמה רק פעם אחת, ושאל אותו אם הוא שומע את טענות בזק. הוא ציין כי לא התרשם שהוא מכיר את הפרטים, "רק אמרתי לו שאני שומע את הטענות ושאני מאפשר להם לטעון בפניי הגורמים במשרד. אני לא רואה בזה פנייה חריגה, כשר להגנת הסביבה היו לי רפורמות שראש הממשלה התערב בהן וגם התנגד".

בפרקליטות מנסים להוכיח באמצעות ארדן כי הרפורמה הייתה חשובה לגורמי המקצוע ולארדן בתור שר התקשורת, והיא בוטלה רק בעקבות לחץ שהפעיל איש העסקים שאול אלוביץ' - על נתניהו. הרפורמה הייתה אמורה לפרק את בזק מהאחזקות שלה בתשתיות באמצעות שליטה על חברות כמו בזק בינלאומי, פלאפון ויס, ובכך לפתוח את השוק לתחרות. ארדן אמר שמידת מעורבתו ברפורמה הייתה גדולה והוא חשב שמדובר ברפורמה חשובה.

עדות גלעד ארדן בתיקי האלפים, 15 במאי 2023. אורן בן חקון, פלאש 90
ארדן בבית המשפט, הבוקר/פלאש 90, אורן בן חקון
עדות שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בתיקי האלפים, 15 במאי 2023. ביני אשכנזי
ארדן בבית המשפט, הבוקר/ביני אשכנזי

באת הכוח מטעם פרקליטות המדינה, יהודית תירוש, ביקשה מארדן לספר על העזיבה של ממשרד התקשורת. "גדעון סער פרש באופן זמני מהחיים הפוליטיים ואז אני התלבטתי האם להתמנות לשגריר ישראל באו"ם", השיב ארדן. "זה היה אחרי שכחלון פרש ואז קיבלתי הצעה להחליף את גדעון סער כשר פנים". הוא טען כי לא ידע כמה זמן תימשך הקדנציה, וביקש לכהן כשר הפנים ושר התקשורת במקביל. לאחר ששאלה אותו תירוש למה רצה להיות גם במשרד התקשורת, אמר שהיה באמצע רפורמה שרצה להלשים.

ארדן הסביר שבמועד שביקש להתמנות לשר התקשורת במקביל לשר הפנים נתניהו אמר שישקול את זה. "ביום שבו הייתה אמורה להיות מופצת החלטת הממשלה על המינוי כשר פנים נאמר לי על ידי מזכיר הממשלה דאז מנלדבליט שבהחלטה אני אמור לסיים את תפקידי כשר התקשורת".

הוא הוסיף כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשוחח עם נתניהו. "נכנסתי אל ראש הממשלה למיטב זכרוני יחד עם מר מנדלבליט", אמר ארדן. הוא אישר כי התבטא בכמה מקומות שיש קשר בין חוסר ההסכמה של נתניהו שיישאר במשרד לבין אלוביץ'. לטענתו על בסיס תחושות שנבנו אצלו ואמירות ששמע מאנשים. "לא זוכר בוודאות ממי, יכול להיות משאול או אנשים אחרים ששנינו מכירים. זכור לי אולי במעורפל. אני לא רוצה להגיד סתם, זו תחושה שנבנתה אצלי".

ארדן העיד כי אלוביץ' אף פעם לא דיבר איתו על ההשפעה שלו, אבל היה זורק אמירות כמו "ההוא בירושלים יחליט. אני לא הכרתי אז את הקשר בין נתניהו לבין אלוביץ' או אם יש לו השפעה".

בפתח הדיון אמרה ראשת ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, כי היא מקבלת את בקשת המדינה להעיד את איש העסקים ארנון מילצ'ן בשיחת וידאו. עדותו של מילצ'ן צפויה להישמע באמצע חודש יוני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully