וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבינים אתכם טוב יותר ממה שאתם חושבים": ה-CIA בקמפיין גיוס מרגלים רוסים

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 12:32

סוכנות הביון פרסמה סרטון בכמה פלטפורמות חברתיות, כולל בחשבון טלגרם חדש ורשמי של הסוכנות, ביוטיוב, טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק. בסרטון המרגש נעשה ניסיון לעורר את תחושת הפטריוטיות הרוסית על רקע פעולות הממשל הרוסי לזרוע "ספק ודיכוי"

סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA ) השיקה קמפיין לגיוס מרגלים רוסים, בהנחה שיש אזרחים רוסים שהתפכחו בשל המלחמה באוקראינה וההתנהלות של הממשלה ושל הנשיא ולדימיר פוטין.

ה-CIA פרסם סרטון אמש (שני) בכמה פלטפורמות חברתיות, כולל בחשבון טלגרם חדש ורשמי של הסוכנות, ביוטיוב, טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק.

בסרטון המרגש נעשה ניסיון לעורר את תחושת הפטריוטיות הרוסית על רקע פעולות הממשל הרוסי לזרוע "ספק, היעדר מטרה ודיכוי", נכתב ב-CNN. בסרטון נעשה שימוש בציטוטים מפורסמים מדמויות רוסיות נחשבות, כגון הסופרים טולסטוי ודוסטוייבסקי.

"נחיה את חיינו בכבוד, הודות לפעולות שלי", אומר הקריין כשברקע נראית אישה משתמשת בטלפון שלה כדי ליצור קשר עם ה-CIA, לפני שהלוגו ופרטי הקשר של הסוכנות מופיעים על המסך. בהוראות מוסבר לאנשים מה לעשות כדי ליצור קשר עם הסוכנות בצורה בטוחה ואנונימית.

גורמים רשמיים המעורבים בפרויקט אמרו כי הפלישה רוסית לאוקראינה יצרה הזדמנות היסטורית "לגייס רוסים לספק לנו מידע שארצות הברית צריכה", על פי CNN.

מטרת הפרויקט היא ליצור קשר עם רוסים שעובדים בתחומים רגישים עם גישה למידע רב ערך, ובסרטון נכתב: "אנחנו מבינים אתכם, אולי אפילו טוב יותר ממה שאתם חושבים". האנשים שאותם מחפשת ארצות ברית עובדים בתחומי אבטחת הסייבר, טכנולוגיה, פיננסים, צבא ודיפלומטיה.

הבולשת הפדרלית (FBI ) גם כן השיקה קמפיין דומה לגיוס רוסים שגרים בארצות הברית, ובמיוחד כאלה שנראו נכנסים או יוצאים לשגרירות רוסיה בוושינגטון הבירה. בפרסומת של ה-FBI נכתב "אנחנו מוכנים להקשיב" - ציטוט של דברים שאמר פוטין.

ג'יימס אולסן, בכיר לשעבר ב-CIA אמר כי "אנחנו יכולים להציע להם (לרוסים) הגנה. אנחנו יכולים להציע להם ביטחון. אנחנו יכולים להציע אנונימיות מוחלטת. ואנחנו יכולים להציע להם חבילה שתואמת את ערך המידע שהם מספקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully