וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בשמועות: תמונות חדשות של הנשיא לוקשנקו פורסמו בבלארוס

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 10:48

הנשיא לא נראה בפומבי מאז יום שלישי, כשנכח בתהלוכה צבאית במוסקבה. על פי השמועות, הוא אושפז בבית חולים עם חזרתו לבירה מינסק. הרשויות בבלארוס פירסמו תמונות וסרטון וידאו של הנשיא בניסיון לעצור את הספקולציות לגבי בריאותו המידרדרת

הרשויות בבלארוס פירסמו אמש (שני) תמונות וסרטון וידאו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו, בניסיון לעצור את הספקולציות המשתוללות לגבי בריאותו. בתמונות נראה לוקשנקו מבקר בנקודת ביקורת של הצבא, כשידו חבושה והוא נשמע צרוד ומותש, מה שרק הוסיף לשמועות על בריאותו הלקויה.

הנשיא לא נראה בפומבי מאז יום שלישי, כשנכח בתהלוכה צבאית במוסקבה לרגל יום הניצחון של ברית המועצות על הנאצים. על פי השמועות, הוא אושפז בבית חולים עם חזרתו לבירה מינסק.

מנהיגת האופוזיציה סבטלנה טיכאנובסקאיה, שנמלטה מהמדינה לאחר דיכוי אכזרי של מתנגדי הנשיא ב-2020, אמרה לתומכיה ביום שני "להיות מוכנים לכל תרחיש". זמן קצר לאחר מכן, ערוץ הטלגרם שמקושר לממשל לוקשנקו פירסם תמונה של המנהיג העריץ מבקר ככל הנראה במרכז פיקוד, לבוש במדי צבא כשזרועו השמאלית חבושה.

לאחר מכן, הערוץ פירסם סרטון של לוקשנקו, כנראה במהלך אותו ביקור, עורך פגישה לגבי המצב הביטחוני במדינה. "כפי שאני מבין, המצב לא קריטי, אך עדיין מדאיג", הוא נשמע מתאמץ לומר בפגישה עם גנרלים.

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בביקור לכאורה במרכז צבאי על רקע שמועות על מצבו הבריאותי. טלגרם, צילום מסך
הנשיא לוקשנקו בביקור עם גנרלים/צילום מסך, טלגרם

טיכאנובסקאיה צייצה לתומכיה אתמול כי "יש שמועות רבות לגבי מצבו הבריאותי של הדיקטטור לוקשנקו. מבחינתנו, יש לכך משמעות אחת: אנחנו צריכים להיות מוכנים היטב לכל תרחיש. להחזיר את בלארוס למסלול דמוקרטי ולמנוע מרוסיה להתערב. אנחנו צריכים את הקהילה הבינלאומית שתפעל מהר".

לוקשנקו שנראה לאחרונה ב-9 במאי במוסקבה, היה אחד המנהיגים הבינלאומיים היחידים שהוזמנו לאירוע. הוא נראה לא יציב בתמונות שפורסמו משם, ותחבושת על יד ימין שלו. לוקשנקו גם החמיץ ארוחת צהריים שאירח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביום ראשון, החמיץ לוקשנקו טקס במינסק הבירה על רקע שמועות כי אושפז. נתוני מעקב אחר טיסות הראו כי מטוס של ממשלת רוסיה נחת במינסק והמריא לאחר מכן בסוף השבוע, אך לא ברור מי היו הנוסעים, או אם יש קשר לבריאות של נשיא בלארוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully