וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים יוצאת למאבק נגד התקציב: "שמים אותנו בתחתית סדר העדיפויות"

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 21:48

הסטודנטים, שהפגינו היום מול משרד ראש הממשלה, אומרים כי הם הופקרו על ידי הממשלה לטובת "ציבורים שנהנים יותר", ודורשים הרחבת הטבת נקודות במס, סיוע בשכר לימוד, סיוע בהוצאות על דיור ומניעת נשירה של סטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות

בווידאו: אלפי סטודנטים ברחבי הארץ מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט/יואב איתיאל, יניר יגנה, היב אהרונסון

התאחדות הסטודנטים הודיעה אתמול (שבת) על פתיחת מאבק נגד אי מתן ביטוי לציבור הסטודנטים בתקציב המדינה. יו"ר ההתאחדות אלחנן פלהיימר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב קיש, והודיע על כוונת הסטודנטים להילחם בתקציב. היום הפגינו הסטודנטים מול משרד ראש הממשלה.

הדרישות שהציגו הסטודנטים כוללות תגמול סטודנטים עובדים בכניסתם למעגל העובדה ע"י הרחבת הטבת נקודות במס, סיוע בהוצאות שכר הלימוד של הסטודנטים ע"י סבסוד לימודי אנגלית, סיוע בהוצאות הסטודנטים על דיור ע"י הרחבת והקצאת המעונות בקמפוסים וצמצום פערים בין סטודנטים ומניעת נשירה של סטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות ע"י הגדלה של קרן הסיוע.

הפגנת הסטודנטים נגד התקציב, 14 במאי 2023. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אתר רשמי
הפגנת הסטודנטים מול משרד ראש הממשלה, 14 באפריל 2023/אתר רשמי, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית

במכתב אמר פלהיימר כי "ציבור הסטודנטיות והסטודנטים בישראל, המונים כ-386,000 נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים: יוקר מחייה מכביד, קיום ללא הכנסות או הכנסות נמוכות מאוד לצד הלימודים והישרדות כלכלית יום יומית, אשר ביחד עם האינפלציה במשק מביאים להתמודדות קשה במשימה לסגור את החודש מבלי להזניח את הלימודים". פלהיימר קבל כי הסטודנטים נמצאים "בתחתית סדר העדיפויות של המדינה".

לדברי פלהיימר, חשיפת הכספים הקואליציוניים שצפויים לעבור במסגרת חוקי התקציב "הגדילה עוד יותר את האבסורד בכך שיש ציבורים שנהנים יותר, יש כאלו שנהנים פחות ויש כאלו שלא נהנים כלל ונשכחו באופן הבוטה ביותר, כמו ציבור הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully