וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של החשוד ברצח הצעיר בגן נר: "פעל מהגנה עצמית"

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 14:49

בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של דניס מוקין. במהלך הדיון סניגורו, יובל זמר, מתח ביקורת על התנהלות המשטרה וטען כי דיאר עומרי, שנורה למוות, נסע אחר מוקין מלכתחילה וניסה לחטוף את נשקו. סנגור משפחת עומרי: "אם נתניהו חושד במערכת המשפט, למה שאנחנו לא?"

בוידאו: הלווית דיאר עומרי שנורה אתמול/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מעצרו של דניס מוקין, החשוד ברצח דיאר עומרי בעקבות ויכוח בכביש, הוארך היום (ראשון) בשבוע נוסף בבית משפט השלום בנצרת על ידי השופט נעמן אדריס. עורך דינו, יובל זמר, מתח ביקורת על התנהלות המשטרה. לדבריו, מוקין נחקר פעם אחת בלבד מאז שנעצר. "הם החליטו שזה תיק רצח ולא מחפשת ראיות", אמר עורך הדין. "שתבדוק אם טענת החשוד שפעל מהגנה עצמית אמיתית, מחפשים לסגור את התיק".

עוד טען עורך הדין כי מוקין ירה פעמיים כדי להזהיר את עומרי, ולאחר מכן החל מאבק שבו ניסה עומרי לחטוף את הנשק מידיו של מוקין. לשאלת זמר הודה נציג המשטרה כי לא נבדקו שרידי מתכת על ידיו של דיאר, כדי לשלול או לאשש את טענת החשוד כי המנוח ניסה לחטוף ממנו את האקדח.

דיון הארכת מעצר של דניס מוקין, חשוד ברצח דיאר עומרי, בימ"ש מחוזי נצרת, 14 במאי 2023. שלומי גבאי
דניס מוקין/שלומי גבאי
הפגנה מחוץ לדיון הארכת מעצר של דניס מוקין, חשוד ברצח דיאר עומרי, בימ"ש מחוזי נצרת, 14 במאי 2023. שלומי גבאי
ההפגנה מחוץ לבית המשפט/שלומי גבאי

בנוסף, הסנגור טען כי עומרי נסע אחרי מוקין בגלל הוויכוח ביניהם ואף ציין כי מרשו ירה פעמיים יריות אזהרה ולאחר מכן החל מאבק שבו עומרי היכה לכאורה את מוקין וניסה לחטוף מידיו את האקדח.

הוריו של עומרי הגיעו לדיון והשתתפו בהפגנה מחוץ לבית המשפט, שבה השתתף סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כאמל חטיב ותושבי הכפר סנדלה והונפו דגלי פלסטין.

עו"ד מוסטפה מחמיד, שמייצג את משפחת עומרי, אמר לוואלה!: "רוצים לראות שהמדינה ממצה איתו את הדין. אם נתניהו חושש ממערכת המשפט, למה שאנחנו לא נחשוד? המשפחה בטוחה שזה היה על רקע לאומני. רק בערבים יורים בגב".

דיאר עומרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיאר עומרי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עו"ד יובל זמר. שלומי גבאי
עו"ד יובל זמר/שלומי גבאי

מוקין, הוא יוצא סיירת בן 32 מגן נר וללא עבר פלילי. על פי החשד, הוא ירה למוות בעומרי, תושב הכפר סנדלה בן ה-19, במהלך עימות בכביש שהתפתח בין השניים. לאחר האירוע, נמצאו בדמו של מוקין סימני אלכוהול.

בינתיים, חבריו של מוקין פתחו במיזם גיוס כספים לסייע לו ולמשפחתו - עד כה נאספו עשרות אלפי שקלים, עדן מלכה אמר כי "אנחנו בטוחים שלא מדובר באירוע לאומני". מלכה, שגדל עם מוקין באותו היישוב, סיפר: "אני חבר של דניס מילדות, היינו ביחד כל הזמן. אנחנו גרעין של כ-30 חברים טובים. דניס הוא איש טוב ללא עבר פלילי, ששירת ביחידה מובחרת בצבא, ומשרת ביחידה מיוחדת ופעיל מאוד במילואים. הוא משרת את המדינה".

אביו של עומרי טען שמדובר ברצח בכוונת תחילה. בריאיון לרשת ב' בשבוע שעבר אמר כי "אחרי שהממשלה הימנית הגיעה, ביקשו מהם שכל אחד שיש לו נשק - שיילך איתו. הבחור הזה ביצע את העבודה שלו בנאמנות. מה שאמרו לו - עשה. ככה מכניסים את השנאה. אתם מכניסים את השנאה לילדים שלנו". לאחר מכן, הפנה האב אצבע מאשימה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מאז שהוא בשלטון הרציחות עלו ב-50%. למי הוא נותן נשקים? לימנים? למה כל האזרחים הערבים שהם בעלי תפקידים בבתי חולים לא מקבלים נשק?".

"החשוד הוציא את הבן שלי מהכוח באוטו, הבן שלי חזר לאוטו כדי לברוח והוא ירה בו. אפילו באפריקה, בסומליה, דבר כזה לא יכול לקרות", המשיך האב. "אומרים שזו דמוקרטיה, בן גביר מחמם את האנשים, בסוף התברר שהוא לא בעל הבית. הוא נעל הבית. עד מתי? בן גביר, עד מתי אתה מחמם את הרחוב?".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • גן נר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully