וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש נכנסה לתוקף: רק בעוטף עזה ובאשקלון אין לימודים

הפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף בשעה 22:00. אך גם לאחר כניסתה, אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה וצה"ל תקף ברצועה. פיקוד העורף הודיע כי בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים הבוקר ויש לצמצם התקהלויות. בשאר הארץ בוטלו ההגבלות וניתן יהיה לחזור לשגרה

בווידאו:תיעוד ירי רקטות, שדרות, 11 במאי 2023/מערכת וואלה!

הפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקף אמש (שבת) בשעה 22:00. אך גם לאחר כניסתה, אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה וצה"ל תקף ברצועה. פיקוד העורף הודיע כי בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים הבוקר ויש לצמצם התקהלויות. בשאר הארץ בוטלו ההגבלות וניתן יהיה לחזור לשגרה. כמו כן, צה"ל יפתח את כל חסימות הצירים באזור העוטף החל מהבוקר.

בעיריית נתיבות הודיעו כי לאחר הערכת מצב נוספת הוחלט כי הלימודים יתקיימו בעיר החל מהשעה 10:00. באשקלון החליטו שמערכת החינוך לא תשוב היום לפעילות, למרות הסרת ההגבלות על ידי פיקוד העורף.

בעוטף עזה נשמעה ב-23:12 אזעקת צבע אדום בעקבות שני שיגורים שזוהו, וצה"ל תקף ברצועה בתגובה לירי. קודם לכן, אישרה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו את הפסקת האש מול ארגון הטרור, בתיווך של מצרים. ראש המל"ל צחי הנגבי הודה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי והבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

הנחיות פיקוד העורף לאחר הפסקת האש מול הג'יהאד האסלאמי. 14 במאי 2023. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף/פיקוד העורף

לדברי גורם המעורה בפרטים, הצעת הפסקת האש שסוכמה שונה משאר ההצעות שעלו עד כה, אך עדיין כלולה בה התחייבות לא להתנקש בבכירים בג'יהאד האסלאמי. בבית הלבן בירכו על ההסכם. הם טענו כי פקידים אמריקנים עבדו עם שותפים באזור כדי לסייע והודו לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על "מאמצים דיפלומטיים קריטיים". כמו כן, הודו גם לשייח' תמים בן חמד אל-ת'אני מקטאר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר אתמול בתום הערכת מצב כי הושגו במהלך המבצע הישגים רבים. "ממכת הפתיחה ואילך ההישגים מתעצמים ונצברים. המשך הירי של הג'יהאד האסלאמי מאפשר לנו להעמיק את ההישגים", הסביר הלוי. "אנחנו ערוכים להמשיך את החיסולים הממוקדים ואת התקיפות באופן מדויק וגובר, כפי שעשינו בימים האחרונים".

תושב רצועת עזה, עבדאללה אבו גבה בן 34, נהרג אתמול מרסיסים של רקטה שנורתה מעזה. אחיו נפצע קשה ואדם נוסף, בן 36, נפצע בינוני. השלושה עבדו בשדה מחוץ למושב שוקדה במועצה אזורית שדות נגב. שלושת הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע להמשך טיפול. אבו גבה, שסבל מפציעה קשה בבטן ובחזה, מת מפצעיו במהלך הניתוח. הפצוע הקשה השני הובל גם הוא לניתוח.

עוד בוואלה!

שלב אחר שלב: כך פיקוד הדרום מנע מהג'יהאד האיסלאמי את תמונת הניצחון

לכתבה המלאה

כל העדכונים

00:35 | הנחיות פיקוד העורף

פיקוד העורף הודיע כי החל מ-06:00 ייכנסו לתוקף ההנחיות החדשות, לפיהן בעוטף עזה לא יתקיימו לימודים ויש לצמצם התקהלויות. בשאר הארץ הוסרו כלל ההגבלות וניתן יהיה לחזור לשגרה. כמו כן, צה"ל יפתח ב-06:00 את כל חסימות הצירים באזור העוטף החל מהבוקר.

23:55 | צה"ל תוקף ברצועה, בתגובה למטחי הרקטות

תיעוד תקיפת צה"ל ברצועה

תיעוד של תקיפות צה״ל ברצועת עזה, 13 במאי 2023/דובר צה"ל

23:54 | אשדוד הודיעה על חזרה לשגרת לימודים

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מסר: "בתום הערכת מצב שקיימנו ובהתאם להנחיות עדכניות של פיקוד העורף נחזור מחר לשגרת לימודים באשדוד. מערכת החינוך תפעל באופן מלא".

חלקי יירוט בחניה בנתיבות, 13 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חלקי יירוט בחניה בנתיבות, 13 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

23:12 | צבע אדום בעוטף עזה

כ-5 רקטות נורו במטח בדקות האחרונות לעבר נירים ועין השלושה. אין דיווח על חריג בישובים. נשמע גם יירוט.

22:57 | לשכת רה"מ מאשרת את הפסקת האש: "שקט ייענה בשקט"

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה כי ראש המל"ל צחי הנגבי הודה הערב לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. ראש המל"ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

22:47 | חמ"ל הפלגים בעזה: האויב רצה לסיים את ההסלמה

הודעה שנמסרה מטעם חמ"ל הפלגים ברצועה, שבהם משתתפים ארגוני הטרור, נכתב כי "האויב רצה לסיים את הסבב במהירות האפשרית, אבל הופתע מההתנגדות".

22:46 | תושבי העוטף עודכנו שהם יכולים לצאת מהממ"דים, אך להישאר בקרבתם

22:12 | צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

22:07 | אחרי תחילת הפסקת האש: אזעקות בשדרות ובעוטף עזה

21:53 | רגע לפני תחילת הפסקת האש: מטחים לעוטף עזה

21:46 | לאחר השיגורים: צה"ל תוקף ברצועה

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
נזק מתקיפות חיל האוויר ברצועה/רויטרס

21:41 | אזעקות בראשון לציון, חולון ועוטף עזה

אזעקות נשמעו בראשון לציון, חולון ויישובי עוטף עזה. רסיס רקטה אותר ליד הלייב פארק בראשון לציון, שם הייתה אמורה להיערך הערב הופעה של ה"בקסטריט בויז".

21:16 | מטחים לעבר שדרות, איבים וניר עם

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
נזק ברצועת עזה מתקיפות חיל האוויר/רויטרס

20:46 | גורם ביטחוני: מסתמנת הפסקת אש מהערב בשעה 22:00

גורם ביטחוני אמר כי מסתמנת הפסקת אש בין הג'יהאד האסלאמי לישראל החל מהערב בשעה 22:00. בצמרת הצה"לית אופטימיים כי אכן תהיה הפסקת אש.

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
נזקי תקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס

20:23 | דיווח באל-ג'זירה: הג'יהאד האסלאמי הסכים להצעת הפסקת האש המצרית

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האסלאמי הסכים להצעת הפסקת האש שהציעו המתווכים המצרים. מעבר לכך, ההצעה נידונה כעת בהערכת המצב שעורך ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully