וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מבצע "מגן וחץ" - המחאה נגד המהפכה המשפטית נכנסת לשבוע ה-19

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 21:56

חלק מהארגונים הודיעו על ביטול ההפגנות בשל המצב הביטחוני, אבל רבות ממהפגנות התקיימו על אף המצב, בהשתתפות אלפים. בתל אביב ההפגנה היתה חופשית, ללא במה מרכזית. מפגינים של עומדים ביחד חסמו את רחוב קפלן. בחיפה הזמינו את כל המפגינים מהמוקדים שבהן בוטלו ההפגנות

בצל ההסלמה הביטחונית: מפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/מערכת וואלה!

המחאה נגד המהפכה המשפטית נכנסת הערב (שבת) לשבוע ה-19 שלה. היקף ההפגנות היה קטן יותר, בצל מבצע מגן וחץ והירי על יישובי הדרום. חלק מההפגנות המתוכננות בוטלו. עם זאת, רבים מארגוני המאבק החליטו להפגין הערב ברחוב קפלן בתל אביב למרות המצב הביטחוני ואלפים מפגינים הפגינו ברחבי הארץ. ההפגנה בתל אביב התקיימה ללא במה מרכזית ונאומים. בדיזנגוף צעדו מפגינים לכיוון קפלן והדליקו אבוקות. קבוצה של מפגיני ארגון עומדים ביחד חסמה את רחוב קפלן.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 13 במאי 2023. אבשלום ששוני, אתר רשמי
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 13 במאי 2023/אתר רשמי, אבשלום ששוני
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 13 במאי 2023. אבשלום ששוני, אתר רשמי
"אין דמוקרטיה - אין חדי קרן". שלט בהפגנה בתל אביב/אתר רשמי, אבשלום ששוני

הארגונים שהשתתפו בהפגנה הם עומדים ביחד, הדמוקרטים, החזית הורודה, אין מצב, מהפך ישראלי, דמוקרטיה עכשיו, קריים מיניסטר, התנועה הדמוקרטית האזרחית, קומי ישראל, צו 8 אזרחי, לוחמי הצדק והדמוקרטיה, מוקד הפגנות הלוחמים, לוחמי השינוי ברשת, אמהות נגד אלימות, מחאת הסופרים והסופרות, מוזיקאים למען דמוקרטיה, מאבק החינוך, אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה, ויצירה ישראלית חופשית.

המארגנים אמרו בהודעה: "בימים אלה, כאשר בזמן הלחימה מתבצעת ביזה המונית של כספי ציבור, מתחדדת הסכנה של גרזן הממשלה הכוחנית והבלתי דמוקרטית המונף מעל צווארם של אזרחי ישראל. על האופוזיציה האחריות לבלום את המזימה ועלינו האחריות להתמיד במאבק בנחישות עד גניזת חוקי הדיקטטורה. פעולות המחאה וההפגנות יימשכו כל עוד ההפיכה המשטרית מאיימת לפרק את החברה הישראלית ולמוטט את הדמוקרטיה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 13 במאי 2023. אבשלום ששוני, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 13 במאי 2023/אתר רשמי, אבשלום ששוני
מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את רחוב קפלן בתל אביב, 13 במאי 2023. יניב גלעד, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את רחוב קפלן, 13 במאי 2023/אתר רשמי, יניב גלעד

בעקבות ההפגנה בתל אביב נחסמו לתנועה: ⁩רחוב קפלן מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן ודרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה מופנת לשיקועים).

קבוצת בונות אלטרנטיבה הודיעה שלאור התמשכות המבצע וההסלמה בדרום ובמרכז, הבמה המרכזית בקפלן בוטלה. הקבוצה הזמינה את מי שמעוניינת להפגין להצטרף למחאת הנשים ברמלה, בית שמש, כפר סבא, צומת כרכור, גשר נעורים, קיסריה, חדרה, זיכרון יעקב, חיפה, טבעון, יקנעם, עתלית וביתר המוקדים הצפוניים. בהודעת הקבוצה נאמר: "בונות אלטרנטיבה מחזקות את אלו שמצויים תחת מתקפת טילים וממשיכות להפגין בשביל כל אחת ואחד".

מארגני המחאה בחיפה הודיעו כי הם מזמינים "את כל המפגינות והמפגינים מכל המוקדים שביטלו את המחאה עקב המצב הבטחוני". הפגנות נוספות התקיימו בנס ציונה, אילת, ראש העין וצומת כרכור, שבה דווח על אדם אחד שנעצר, ושוחרר כעבור כמה שעות.

מפגינות החזית הוורודה בכיכר הבימה לקראת ההפגנה, 13 במאי 2023. עמי שמידט, אתר רשמי
מפגינות החזית הוורודה לקראת הצעדה מכיכר הבימה, 13 במאי 2023/אתר רשמי, עמי שמידט
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בנס ציונה, 13 במאי 2023. אביב חסידוב, אתר רשמי
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בנס ציונה, 13 במאי 2023/אתר רשמי, אביב חסידוב
מפגינות נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, 13 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפגינות בצומת כרכור, 13 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון אחים לנשק הודיע היום שלא יפגין בתל אביב. בהודעה נאמר: "בסוף השבוע הזה אנחנו מחבקים
את אחינו ואחיותינו שבקו החזית: אזרחי העוטף ומגני הדמוקרטיה בסדיר, בקבע ומילואים, ששוב עזבו הכל ויצאו להגן על תושבי מדינת ישראל. מתוך סולידריות עם תושבי העוטף ולוחמי צהל ומתוך ושיקולי בטחון הציבור, החלטנו בלב כבד ולאחר התלבטויות רבות שלא נפגין בסוף שבוע זה בקפלן. נכבד ונתייצב במוקדי הפגנות שכן יחליטו להפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully