וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית שר החוץ של ארה"ב לרון דרמר: "להגיע בדחיפות להסכם הפסקת אש"

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 10:52

בשיחה טלפונית שערכה אתמול עם השר לעניינים אסטרטגיים הדגישה כי ההסכם נחוץ למניעת המשך אובדן חיי אדם ולהשיב את הרגיעה באזור. אמש, מצרים הגישה הצעה להפסקת אש בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי. אך עקב מטח טילים שנורה מעזה לישראל, התקיפות ברצועה חודשו.

בווידאו:תיעוד ירי רקטות, שדרות, 11 במאי 2023/מערכת וואלה!

סגנית שר החוץ של ארה"ב וונדי שרמן שוחחה אתמול (שישי) בטלפון עם השר לעניינים אסטרטגיים, ולשעבר שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, והדגישה כי יש להגיע בדחיפות להסכם הפסקת אש. זאת לדבריה, "כדי למנוע המשך אובדן חיי אדם ולהשיב את הרגיעה באזור".

אמש, מצרים העבירה לישראל ולג'יהאד האיסלאמי הצעה חדשה להפסקת אש, כך אמרו לוואלה שני בכירים ישראלים. הבכירים הישראלים אמרו כי ההצעה כוללת הפסקה הדדית של ההתקפות והתחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ובכוחות ביטחון, וכי היא "קרובה יותר לעמדה הישראלית מהצעות קודמות".

דובר הג'יהאד האיסלאמי, דרוש שהאב, התייחס הבהיר כי התנועה לא תסכים לקבל את התנאים שמציעה מצרים ללא התחייבות ישראלית לחדול בהתנקשויות."אנחנו רוצים התחייבות ישראלית למצרים ולאו"ם להפסיק את ההתנקשויות, להפסיק לכוון לבתים ולהפסיק להרוג אזרחים", אמר.

אך בעקבות חיסול מפקד המערך הרקטי של ג'יהאד האיסלאמי איאד אל-חסני, נורה מטח רקטות נוסף מרצועת עזה אל עבר יישובי הדרום ויהודה, וישראל הודיעה למצרים כי היא מפסיקה את המגעים להפסקת אש. גורם ביטחוני אמר כי ההנחייה שצה"ל קיבל מהדרג המדיני היא להכין תגובה רחבה למטחי הרקטות. "הוחלט לעצור את כל המגעים להפסקת אש עד להודעה חדשה", אמר.

תת-שר החוץ של ארה"ב וונדי שרמן. אוקטובר 2013. 551
תת-שר החוץ של ארה"ב וונדי שרמן. אוקטובר 2013/551

לאחר מכן, מצרים הציגה הצעה נוספת, להפסקת אש זמנית והומניטרית, במסגרתה ייפתחו לתנועה מעברי ארז וכרם שלום, כשבמקביל - ציוד רפואי יוכנס לרצועת עזה. אך במהלך הלילה, תקף צה"ל שתי מפקדות מבצעיות של בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשות להכוונת ירי ותכנון פעולות טרור נגד ישראל. כמו כן, במהלך התקיפה פוצצו כוחות צה"ל שבעה משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים.

אחת המפקדות שימשה את בכיר יחידת הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי, מחמד אבו אלעטא. מדובר באותה יחידה שעליה פיקד אחיו, בהא אבו עלעטא, שסוכל במבצע "חגורה שחורה". כמו כן, צה"ל תקף אתמול עמדת שיגור מרגמות נוספת. מתחילת המבצע צה"ל תקף יותר מ-20 בתים ודירות של מפקדי ופעילים בכירים בגא"פ.

הבוקר, מטח רקטות נוסף נורה מרצועת עזה אל עבר ישובי העוטף ואזור אשקלון, החל מהשעה 5:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully