וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "מתנצלים על מות העיתונאית אבו עאקלה - רוצים שכתבים ירגישו כאן בטוחים"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 11:36

דובר צה"ל התנצל על מותה של העיתונאית האמריקנית - שנה לאחר התקרית. "אנחנו רואים בעיתונאות חופשית ערך גבוה", אמר בריאיון ל-CNN. "אנחנו רוצים שכתבים שמבקרים אותנו בזמן מלחמה ירגישו בטוחים". אבו עאקלה מתה במהלך חילופי אש בג'נין בשנה שעברה

בווידאו: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי צה"ל ממחנה הפליטים ג'נין ביום נהרגה העיתונאית שירין אבו-עאקלה/צילום: דו"צ

צה"ל התנצל היום (שישי) על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה - שנה אחרי שמתה מירי במהלך חילופי אש בג'נין. "אני חושב שזו הזדמנות עבורי לומר כאן שאנחנו מאוד מצטערים על מותה של שירין אבו עאקלה", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בריאיון לרשת CNN. "אנחנו בישראל רואים ערך גבוה בעיתונות חופשית ואנחנו רוצים שעיתונאים ירגישו כאן בטוחים - במיוחד אם הם מבקרים אותנו בזמן מלחמה".

שירין אבו עאקלה נהרגה במהלך מבצע של צה"ל בעיר ג'נין שבגדה המערבית לפני שנה. שורה של תחקירים של כלי תקשורת בינלאומיים קבעו כי היא נהרגה מירי של חיילי צה"ל. תחקיר שנערך על ידי המתאם הביטחוני האמריקני הגנרל מייק פנזל וכלל גם בדיקה בליסטית של הקליע שהוצא מגופה קבע כי לא ניתן לדעת בוודאות מאיזה נשק נורתה אבו עאקלה.

שירין אבו עאקלה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אבו אעקלה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

המתאם הביטחוני האמריקני קבע כי בסבירות גבוהה אבו עאקלה נורתה על ידי חיילי צה"ל, אך הבהיר כי הירי היה בשגגה ולא היה מכוון. התחקיר הצה"לי שמסקנותיו פורסמו בחודש ספטמבר קבעה כי אבו עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי בשוגג של לוחם צה"ל. המסקנות פורסמו לאחר חודשים ארוכים בהם התנערה ישראל מכל אחריות לאירוע.

בסוף ספטמבר חתמו למעלה מ-20 סנאטורים דמוקרטים על מכתב לשר החוץ בלינקן ובו דחו את מסקנות התחקיר הצה"לי ואת מסקנות התחקיר של המתאם הביטחוני האמריקני וקראו לפתוח בחקירה עצמאית של ה-FBI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully