וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה אומר להיות אחות בישראל?

הילה חכים

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 7:36

תקופת הקורונה הביאה עמה שינויים נרחבים, גם בגזרת האחיות בבתי החולים. לא פשוט להיות אחות בישראל, אך זו גם שליחות וגאווה. לרגל יום האחות הבינלאומי, קחו רגע להבין מה קורה מאחורי הקלעים של הצוותים שעובדים מסביב לשעון

"וְקֹדֶם כֹּל, זֶהוּ אָדָם שֶׁלְּפָנֶיךָ.
וְקֹדֶם לַכֹּל, קְדֻשַּׁת הַחַיִּים.
וְקֹדֶם לְכָל אֵלֶּה אֵין לְךָ יְכֹלֶת לָדַעַת
כַּמָּה יֵשׁ בּוֹ מְזוֹרִים".

(היפוקרטס / רענן בן-טובים)

להיות אחות בישראל זה לנשום הרבה. להכיל כשמטופל צועק ולא מרוצה, ועדיין להמשיך לטפל בו. לנשום רגע כשיש לחץ מסביב. להיות אחות זה גם לחזור הביתה מאוחר בלילה ולצאת מהבית מוקדם בבוקר, לכעוס על העומס, התנאים ובאותה נשימה - לעשות את המקסימום, למען המטופלים שלנו.

עבודה כאחות דורשת להיות בין לבין - בין הרופא למטופל, בין המשפחה לשאר הצוות ובין צורכי בית החולים לצורכי המטופלים. ואם זה לא מספיק, העבודה שלנו דורשת אחריות כפולה: אצלנו בביה"ח הווירטואלי, הרופא לא מגיע לבית המטופל ולמעשה מטפל בשיטת טלה רפואה (רפואה מרחוק) - כך שהאחריות של האחות היא הרבה יותר גדולה, שכן, הרופא מסתמך על המידע שהיא משדרת מהתרשמותה מהביקור הפיזי בבית המטופל ומהקשר הרציף מול המשפחה.

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
"הקורונה האיצה תהליכים". מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי/שי מכלוף

זה קורה כי אנחנו נמצאים בתקופת פוסט-קורונה. תקופה מאתגרת כשלעצמה לאחיות בבתי החולים ובקהילה. הקדמה הטכנולוגית של השנים האחרונות, בשילוב הקורונה שהאיצה תהליכים, גרמה לשירותי הבריאות לאמץ טכנולוגיות חדשות, לרענן את שיטות העבודה ולמעשה - הביאה לפנינו עולם חדש שמורכב מטלה-רפואה. במרכז הרפואי שיבא הקדימו להבין ולהפנים את השינוי - שבנוסף לצוותי הרפואה הגיע גם אלינו, לצוותי הסיעוד והפרא רפואיים.

אני זוכרת את התקופה בה התחלואה הייתה בשיאה. אנשים פחדו להגיע לבתי החולים מחשש להידבקות. אז למעשה הבנו שאפשר גם להעניק שירותי רפואה וסיעוד ברמה גבוהה גם באופן היברידי. וזו לא רק הייתה הבנה שלנו, מחקרים רבים מראים שלסביבת המטופלים יש חשיבות מכרעת בתהליך ההחלמה והחזרה לשגרה, ולא מסתכם רק בצמצום הסיכונים הבריאותיים.

אחיות בתי חולים. shuttershock, אתר רשמי
"להיות אחות בעולם של טלה-רפואה זה להסתגל לסגנונות עבודה משתנים"/אתר רשמי, shuttershock

כך, די בהפתעה וללא היערכות מוקדמת, גיליתי שלהיות אחות בעולם של טלה-רפואה זה להסתגל לסגנונות עבודה משתנים. לצאת לבתים של מטופלים סיעודיים הוא לא דבר של מה בכך ודורש מאיתנו לשנות את החשיבה, העשייה, לחדד את ההתמקצעות ואת היכולות לזהות ולהניף דגלים אדומים, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות באמונה שהטיפול יכול להיות יעיל ומקצועי גם כאשר הוא היברידי. לא תמיד זה קל, אבל בהחלט מרתק. אף יום לא דומה לקודמו והעשייה מרגשת ומספקת כל פעם מחדש.

דווקא היום, ביום האחות הבינלאומי, רק רציתי להדגיש כמה המקצוע שלנו הוא מיוחד ומגוון. סביבת העבודה כבר לא חייבת להיות במרפאה/במחלקה בבית החולים, אלא מאפשרת לפרוץ את המסגרת ולהביא את הערך, המשמעות והעשייה לסביבה הטבעית בבית המטופל. אשמח לסיים בתודה והערכה לצוות האחים והאחיות, על מסירותם הרבה והשירות מלא אמפתיה וחמלה שהם מעניקים מדי יום.

הכותבת היא אחות אחראית של מערך אשפוזי הבית בבית החולים הווירטואלי שיבא BEYOND

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully