וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לזיהום ממסעדה בתל אביב: אישה עברה ניתוח קיסרי דחוף

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 20:30

האישה, בשבוע ה-41 להיריונה, הובהלה לניתוח עקב חשש שנדבקה בליסטריה. המקרה אירע לאחר שאכלה במסעדת המבורגר בתל אביב, אך הקשר בין הדברים טרם הוכח. מוקדם יותר השבוע, הובהלו לאשפוז שתי נשים בהריון לאחר שאכלו במסעדת היוקרה "טופולופומפו"

משרד הבריאות: על סמך תוצאות בדיקות המעבדה - שני הלקוחות נזקקו לאשפוז בשל אחסון לקוי של טונה בסניף/משרד הבריאות

אישה בשבוע ה-41 להיריונה הובהלה היום (שני) לניתוח קיסרי דחוף, כשלאחר מכן התגלה שנדבקה בליסטריה. האישה פונתה לבית החולים איכילוב בעיר, שם הצוות הרפואי יילד את התינוק שמצבו טוב. המקרה אירע לאחר שאכלה במסעדה "אמריקה בורגרס" בתל אביב, אך טרם הוכח הקשר בין הדברים.

בעלה של היולדת מסר כי היא הגיעה ללידה בין שישי לשבת. "מה שקרה בלידה לא קשור לליסטריה. אחרי הלידה התגלה שיש חיידק ליסטריה. היום משרד הבריאות דיבר איתי, וכעת הם מחכים לרשימת המסעדות שאכלנו בהם. זה לא קשור לאמריקה בורגר. אנחנו, יש לנו היסטוריה של הזמנות. המנה הבשרית האחרונה שאכלנו היא מאמריקה בורגרס מנה שלא הוכנה בבית. אני עדכנתי את אמריקה בורגרס אבל זה ממש לא בטוח קשור אליהם כי אכלנו בעוד מקומות".

מאמריקה בורגרס נמסר בתגובה כי "ביום שישי, 5 במאי, בשעות הערב נעשה משלוח באמצעות חברת וולט ללקוחות קבועים של מסעדתנו. כעבור כמה ימים הלקוחה הגיעה לבית החולים ללידה. כחלק מבדיקות שגרתיות נלקחה בדיקת דם מהיולדת ונמצא כי יש לה חיידק ליסטריה. במהלך תשאול פנימי של בית החולים העידה הלקוחה כי בימים האחרונים לפני הלידה אכלה במסעדתנו ואין בהכרח קשר ישיר בין החיידק למנה שהזמינה. הלקוחה אף ציינה כי חשה בטוב וכי לא הגיעה לבית החולים בגלל החיידק". מטעם המסעדה נמסר בנוסף, כי לא התקבלה אף פעם תלונה בנושא זה: "המסעדה מוכרת מאות מנות כל יום".

אמריקה בורגרס 08 במאי 2023. אורי סלע, אתר רשמי
"אמריקה בורגרס", תל אביב/אתר רשמי, אורי סלע

עוד נמסר מהמסעדה כי "לא נעשתה שום פנייה מלקוחות או שינוי בהזמנות אחרי המקרה. היו בדיקות שגרתיות והתגלתה ליסטריה, השם שלנו עלה ואין עדיין פנייה של משרד הבריאות. אנחנו מוציאים מאות מנות בכל יום ומבחינתנו ממשיכים בשגרה כרגיל.

ביום רביעי האחרון, אושפזו שתי נשים בהריון לאחר שאכלו במסעדת היוקרה "טופולופומפו" בתל אביב. הנשים אושפזו בבית החולים איכילוב שם התגלה כי לקו בסלמונלה. מבית החולים נמסר כי אין סכנה לעוברים שלהם. באותו המקרה, לקו גם תשעה סועדים נוספים בהרעלת מזון. אתמול, הורה משרד הבריאות לסגור את המסעדה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אבי קונפורטי, טופולופומפו. עמית גירון, אתר רשמי
מקרה נוסף של אשפוז אישה הריונית, "טופולופומפו"/אתר רשמי, עמית גירון

אבי קונפורטי, השף והבעלים של המסעדה מסר בתגובה: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים. אם קבלת התלונה הוזמנה בדיקה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. אנו הגדלנו באופן מיידי את כמות הבדיקות הנערכות. בנוסף, אנו סוגרים מרצון ל-24 שעות או יותר כדי לאפשר בדיקה של משרד הבריאות. אני מתודרך כי כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully