וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי ביטל קבלת פנים כדי למנוע מבן גביר לנאום: "סותר את הערכים שלנו"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 15:56

האירוע היה אמור להתקיים מחר לרגל "יום אירופה", אך בכירים באיחוד האירופי ראו בהחלטה לשלוח את השר לביטחון לאומי כנציג הממשלה כצעד מתריס. מדובר בפעם הראשונה שבה מוטל חרם רשמי על השר בן גביר. בכירים ישראלים טוענים שמדובר ברשלנות של מזכירות הממשלה

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

שגרירות האיחוד האירופי בישראל הודיעה היום (שני) על ביטול קבלת הפנים שלה לרגל יום אירופה שייערך מחר, בעקבות החלטת לשכת ראש הממשלה לשגר לאירוע את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "לצערנו השנה החלטנו לבטל את האירוע, כדי לא לספק במה למישהו שסותר את הערכים שלנו", נכתב בהודעת המשלחת של האיחוד לישראל.

למה זה חשוב

  • מדובר במהלך חסר תקדים של שגרירות זרה בישראל ובפעם הראשונה בה מוטל חרם רשמי על השר בן גביר.
  • צעד המחאה של האיחוד האירופי מגיע ימים אחרי הפגישה בין שר החוץ אלי כהן לשר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל בבריסל שבסיומה הודיע כהן על דף חדש ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' נגד בן גביר: הדרך לשינוי היא לא באיומים על הפלת הממשלה

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, 15 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
חרם על השר. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

מאחורי הקלעים

  • בכירים באיחוד האירופי ראו בהחלטת מזכירות הממשלה לשלוח את בן גביר לאירוע כנציג הממשלה כמהלך מתריס ומכוון נגד האיחוד האירופי.
  • בכירים ישראל אמרו מנגד כי ההחלטה לא היתה מהלך מכוון אלא רשלנות מצד מזכירות הממשלה שלא התייעצה מראש עם משרד החוץ לגבי הרגישויות המדיניות.

מה הם אומרים

בן גביר אמר בתגובה לביטול קבלת הפנים: "חבל שהאיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית. זהו כבוד וזכות עבורי לייצג את ממשלת ישראל, את חיילי צה"ל הגיבורים ועם ישראל בכל פורום, ידידים יודעים להשמיע גם דברי ביקורת וידידי אמת יודעים גם לשמוע כזאת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה: "ניהול יחסי חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב, שמצריך מומחיות וגישה חכמה. בזמן ממשלת השינוי הבאנו את היחסים עם האיחוד האירופי לפריחה חסרת תקדים שתרמה לכלכלה הישראלית ולחוסן המדיני שלנו. במקום להמשיך את הקו החיובי, הממשלה הנוכחית מכניסה אותנו למריבות מיותרות ויצרה משבר עם האיחוד רק כדי שבן גביר שוב יביך אותנו בפני העולם עם נאום מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully