וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של מייסד אנג'ל העלה פוסט נגד החרדים ומחק אותו: "אם אין לחם תאכלו תחת"

עודכן לאחרונה: 6.5.2023 / 19:41

יואל שפיגל, נכדו של מייסד המאפייה, אחיין של המנכ"ל ואחד מבעלי המאפייה, העלה פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף בחריפות את החרדים שבחרו להחרים את מוצרי אנג'ל. מאוחר יותר, הוא מחק את הפוסט. "נגמרו ימי אכילת חינם. החבל הולך ומתהדק על צווארם"

מתוך קמפיין שבוע הצמבוז - צמצום בזבוז מזון, 2023./The Natural Step Israel

יואל שפיגל, נכדו של מייסד מאפיית "אנג'ל", אחיין של המנכ"ל ואחד מבעלי המאפייה, העלה אתמול (שישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף בחריפות את החרדים שבחרו להחרים את מוצרי אנג'ל. מאוחר יותר, הוא מחק את הפוסט.

"אין גבול לחוצפה של חלק מהציבור החרדי במדינת ישראל. אוכלים חינם ומלחכי הפינכה, משתמטים, חשוכים בדעותיהם ובעיקר צבועים!", כתב שפיגל.

"עמר בר לב הוא יו"ר הדירקטוריון של מאפיית אנג'ל (אותה מאפייה שסבי ואחיו הקימו לפני יותר ממאה שנה ודודי ממנכ"ל שנים רבות), אבל הרבה לפני תפקידו כיו"ר דירקטוריון הוא אזרח במדינת ישראל (אזרח עתיר זכויות לאור עברו), וכאזרח יש לו את הזכות למחות ולהפגין במקום ובזמן שיבחר ויחפוץ כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק", הבהיר.

לא קונה באנג'ל עד שיפטרו את בר לב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא קונה באנג'ל עד שיפטרו את בר לב". הקריאות להחרמת המאפייה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לא זכור לי שיש חוק שאוסר להפגין מול בית של רב כזה או אחר, והתגובה של ציבור אוכלי הנבלות והחינם נובעת מפחד והיסטריה כי החבל הולך ומתהדק על צווארם", הוסיף שפיגל. "נגמרו ימי אכילת חינם", הדגיש. "יום הדין קרב ובא ושום חרם או קריאות לחרם לא יעצרו אותנו מלתקן עוול של שנים ולשים סוף להשתמטות ולפרזיטיות".

"המאפייה תשרוד, בזה אני בטוח אבל גם אם אתם מתנגדים לעזות המצח והחוצפה שיש לציבור החרדי המחרים (נכון, לא כולם כאלו), עשו מעשה וקנו היום כיכר לחם אנג'ל - על אפם וחמתם", כתב. בסיום הפוסט, שפיגל הוסיף לתקוף: "אם אין לכם - תאכלו תחת. מושחתים נאמסתם. ליברמן - שיחקת אותה".

יצוין כי הקריאות לחרם על מאפיית אנג'ל החלו אתמול, בעקבות השתתפותו של יו"ר דירקטוריון החברה, השר לשעבר עמר בר לב, בהפגנה מול ביתו של אחד ממנהיגי הציבור החרדי ונשיא מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין. הצעד של בר לב עורר תגובות קשות וזועמות בציבור החרדי נגדו ונגד מאפיית אנג'ל, שבאחרונה כאמור - הוא מונה להיות יו"ר הדירקטוריון שלה.

החרם החל בקריאה ברשתות החברתיות של פעילים חרדים להחרים את אנג'ל אך צבר בהמשך תאוצה עם הצטרפותם של ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי ומשה גפני, ששיתפו בטוויטר קריאה להחרימה, ומאוחר יותר גם ביטול ההתקשרות של הישיבות עם החברה. מנגד, צצות ברשת קריאות לקנות "דווקא אנג'ל" - בעקבות הפגיעה המסתמנת בהכנסות.

עוד בוואלה!

בגלל השר לשעבר: חרם צרכנים חרדי על "מאפיית אנג'ל"

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן קונה לחם במאפיית אנג'ל. ללא, אתר רשמי
אביגדור ליברמן קונה לחם במאפיית אנג'ל/אתר רשמי, ללא

אתמול, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני תקף את בר לב בטוויטר: "לעמר בר לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה. צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. ‏בר לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר". מצידו, יו"ר ש"ס אריה דרעי שיתף קריאה לחרם נגד אנג'ל.

בעקבות הקריאות לחרם, לפחות שמונה ישיבות חרדיות מובילות ובהן מאות תלמידים הודיעו עד כה על סיום ההתקשרות עם חברת אנג'ל. הישיבות, שמרביתן מזוהות עם הזרם הליטאי במגזר החרדי, מקבלות מידי בוקר אספקה של לחם בכמות גדולה לטובת ארוחות יומיות שמוגשות בישיבה. חלקן הודיעו כי עברו לחברות אחרות כמו ברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully