וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנע מגלנט לטוס לפגישות ביטחוניות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 20:21

לפי הפרטים שהובאו בחדשות 12 רה"מ בלם באמצעות אנשי לשכתו שתי נסיעות מקצועיות של גלנט במסגרתם הוא היה אמור להיפגש עם בכירי הממשל האמריקני והמערכת הביטחונית. מדובר בפגישות שתוכננו כמענה לשתי הזמנות שקיבל שר הביטחון - להגיע לוושינגטון וניו יורק

נתניהו הצהיר: גלנט לא יפוטר מתפקידו/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע מגלנט לטוס לפגישות ביטחוניות בארצות הברית - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12. לפי הפרטים שהובאו במהדורה נתניהו בלם באמצעות אנשי לשכתו שתי נסיעות מקצועיות של גלנט במסגרתם היה אמור שר הביטחון להיפגש עם בכירי הממשל האמריקני והמערכת הביטחונית. עם זאת, גלנט נפגש בישראל עם כל בכירי הממשל האמריקני כך שאין פער בתיאום מול ארצות הברית.

לפי הדיווח לא מדובר בנסיעות שתוכננו עם לוחות זמנים ופגישות מסומנות, אך כן בפגישות במועדים שונים שתוכננו כמענה לשתי הזמנות שקיבל גלנט - להגיע לוושינגטון וניו יורק. בלשכת ראש הממשלה אותתו לגלנט וביקשו ממנו לא לנסוע.

לפני כחודש נתניהו אותת לשרים שלא לנסוע לפגישות בארצות הברית או באמירויות כל עוד הוא לא נוסע ומקבל הזמנה רשמית מביידן ומאבו דאבי. לשכת שר הביטחון סירבה להתייחס לפרטים. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי "הידיעה איננה נכונה. ראש הממשלה ושר הביטחון מתואמים באופן מלא".

בנימין נתניהו בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
מנע מגלנט את הנסיעה. נתניהו/ראובן קסטרו

לפני כחודש נתניהו פיטר את השר מתפקידו לאחר שקרא לעצור את החקיקה של המפכה המשפטית - אך כעבור ימים דחה את ההחטה בשל המצב הביטחוני. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו "יידרש לכך בהמשך".

בנאום שהביא לפיטוריו, התייחס גלנט גם לאיומים הביטחוניים שבפניהם ניצבת ישראל, ובראשם התקרבותה של איראן לפיתוח נשק גרעיני. הוא קשר את האיומים לקולות הסרבנות ברקע המחאה נגד המהפכה המשפטית, וכינה אותם כ"סכנה מוחשית לביטחון המדינה".

בעקבות הצהרתו של גלנט, אותה נשא בשעה שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בבריטניה, פיטר אותו נתניהו מתפקידו. הצעד הנמהר יצר זעם בקרב רבים, שיצאו להפגין באופן ספונטני כבר באותו הערב של ההודעה. בעקבות המחאה הרחבה הודיע נתניהו כי הוא משהה את החקיקה של המהפכה המשפטית, אולם לא התייחס מעולם לפיטורים של השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully