וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר העלאת הכוננות בבתי הסוהר: אסיר ביטחוני תקף סוהרים בכלא מגידו

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 19:48

האירוע התרחש בעת ספירת ערב בכלא, במהלכו השתלטו הסוהרים על האסיר, המשתייך לחמאס, תוך שימוש בגז מדמיע. העלאת הכוננות במתקני הכליאה נבעה בשל התסיסה, שהחלה עם מותו של האסיר הביטחוני עדנאן במהלך השבוע

בווידאו: תיעוד המהומות בכלא גלבוע אחרי הבריחה/מערכת וואלה!

ניסיון תקיפת סוהרים בוצע הערב (רביעי) בכלא מגידו, על ידי אסיר ביטחוני שהחל לרוץ לעבר סגל הסוהרים כשאגרופו מורם. זאת, בעת ספירת ערב במתקן, ולפי דיווח שפורסם לפני זמן קצר.

הסוהרים הצליחו להשתלט על האסיר, ואזקו אותו תוך שהם משתמשים בגז מדמיע. בתום האירוע האסיר פונה לקבלת טיפול רפואי, וממפקד המתקן נמסר כי האירוע תחת שליטה וכן כי לא דווחו נפגעים בקרב סגל המתקן.

מעצר חשודים המשוייכים לארגון פשיעה בעכו. 26 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
אסירים תקפו סוהר בכלא מגידו/דוברות משטרת ישראל

אתמול, הועלתה רמת הדריכות בשירות בתי הסוהר בעקבות מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, פעיל מרכזי בג'יהאד האיסלאמי, שמת בתום 86 ימים של שביתת רעב. לאחר מותו החלו אסירים בכלא עופר לדפוק על דלתות התאים ואסיר אחד אף ניסה להשליך נוזל לעבר סוהר. בבתי הכלא בישראל כלואים 460 אסירים הנמנים על הג'יהאד האיסלאמי. "יצאנו לפקודה של העלאת כוננות", אמרה נציבת שב"ס קטי פרי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערכת מצב עם פרי, בה החליטו על העלאת רמת האבטחה בכלא וסגירת התאים ליציאת וכניסת אסירים, במטרה למנוע התפרעויות והפרות סדר בתוך בתי הכלא. בנוסף, בן גביר הנחה את שב"ס להודיע למחבלים בבתי הכלא כי במידה ומחבלים יפתחו בשביתת רעב או התפרעויות, יישללו מהם התנאים אותם הם מקבלים כיום. "לנהוג באפס סובלנות. יש לנהוג באופן נחוש וברור תוך שלילת התנאים שהם קיבלו לצערי בשנים האחרונות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully