וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין יותר טעמי מסטיק וחדי קרן ורודים: אוסטרליה אוסרת מכירת סיגריות אלקטרוניות

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:42

שר הבריאות האוסטרלי: "עישון סיגריות אלקטרוניות שווק לממשלות ולקהילות ברחבי העולם כמוצר טיפולי שמסייע למעשנים זמן רב להיגמל", אמר באטלר. "זה אינו מוצר פנאי למטרות בילוי - במיוחד לא בעבור הילדים שלנו

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

ממשלת אוסטרליה תאסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות באמצעות שורה של מגבלות על יבוא ואריזות מיוחדות כדי לעצור את השימוש בהן, בעיקר בקרב בני נוער, זאת במסגרת רפורמת העישון הגדולה ביותר במדינה מזה עשור.

שר הבריאות האוסטרלי מארק באטלר אמר ביום שלישי כי עישון סיגריה אלקטרונית (vaping) נהפך לבעיה התנהגותית מובילה בבתי ספר תיכון ובעיה הולכת וגדלה בבתי ספר יסודיים, אך הכיר גם בעובדה שיש למוצר גם שימוש טיפולי בנסיבות מסוימות.

"עישון סיגריות אלקטרוניות שווק לממשלות ולקהילות ברחבי העולם כמוצר טיפולי שמסייע למעשנים זמן רב להיגמל", אמר באטלר. "זה אינו מוצר פנאי למטרות בילוי - במיוחד לא בעבור הילדים שלנו. אך הוא נהפך לכזה - זאת הפרצה בחוק הגדולה ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה".

לפני השינויים, הדרך היחידה למכור את הניקוטין בעבור הסיגריות האלקטרוניות באוסטרליה היתה באמצעות מרשם רופא בעבור בית המרקחת. הסיגריה עצמה נמכרה ברחבי המדינה.

באטלר אמר כי סיגריות וניקוטין שאינם במרשם ייאסרו ליבוא, ומוצרים נלווים יימכרו באריזות של תרופות. האריזות הצבעוניות שפיתו את המשתמשים הצעירים יהיו אסורות, כמו גם כל הסיגריות האלקטרוניות לשימוש חד פעמי, הוא הוסיף. "אין יותר טעמי מסטיק, חדי קרן ורודים, סיגריות אלקטרוניות שנראות כמו טושים זוהרים בעבור ילדים כדי שיחביאו אותם בקלמר", אמר באטלר.

קופסאות ג'ול (סיגריות אלקטרוניות) עומדים למכירה במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב 5 בנובמר 2019. רויטרס
סיגריות אלקטרוניות "ג'ול"/רויטרס
בווידאו: תפיסת סיגריות אלקטרוניות מוברחות בנמל אשדוד/צילום: רשות המיסים

בנוסף לאיסור, אוסטרליה גם תעלה את מס הטבק ב-5% בשנה במהלך שלוש השנים הבאות, החל מ-1 בספטמבר. כיום, חפיסה של 20 סיגריות עולה 23 דולר.

באוסטרליה, אחד מתוך שישה בני נוער בגילי 14-17 ניסה לעשן סיגריה אלקטרונית, ואילו 1 מתוך ארבעה צעירים בגילי 18-24 ניסה זאת, על פי נתונים עדכניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully