וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן שוב השתלטה על מכלית נפט - הפעם במצר הורמוז

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:20

הצי החמישי של חיל הים האמריקני במזרח התיכון זיהה את המכלית ששמה Niovi ודיווח כי משמרות המהפכה הם אלה שהשתלטו עליה, על פי דיווח של AP. איראן לא הגיבה עדיין על הדיווח

איראן השתלטה היום (רביעי) על מכלית נפט עם דגל פנמה במצר הורמוז, בפעם השנייה מזה כמה ימים, על פי חיל הים האמריקני.

הצי החמישי של חיל הים האמריקני במזרח התיכון זיהה את המכלית ששמה Niovi ודיווח כי משמרות המהפכה הם אלה שהשתלטו עליה, על פי דיווח של AP. איראן לא הגיבה עדיין על הדיווח.

נשיא איראן איברהים ראיסי נחת הבוקר בדמשק, בירת סוריה, לביקור בן יומיים בהזמנתו של הנשיא בשאר אסד. מדובר בביקור ראשון של נשיא איראן במדינה מאז 2011, שנת פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. הביקור האחרון של נשיא איראני במדינה היה של מחמוד אחמדינג'אד ב-2010. אסד עצמו ביקר בטהראן פעמיים מאז פרוץ המלחמה, כשהביקור האחרון היה במאי אשתקד.

מכלית נפט שאיראן השתלטה עליה במצר הורמוז. טוויטר, צילום מסך
מכלית הנפט בצילום של חיל הים האמריקני/צילום מסך, טוויטר

חיל הים האמריקני פרסם בשבוע שעבר הודעה שבה נמסר כי איראן השתלטה על מכלית נפט ששטה במפרץ עומאן תחת דגל של איי מרשל. לפי הדיווח, חיל הים של משמרות המהפכה השתלט על המכלית.

"ב-27 באפריל בשעה 13:15 בערך, מכלית הנפט 'Advantage Sweet' ששטה תחת דגל של איי מרשל נתפסה על ידי חיל הים של משמרות המהפכה בזמן ששטה במים בינלאומיים במפרץ עומאן. מכלית הנפט פרסמה קריאת מצוקה בעת שנתפסה. הצי החמישי של צבא ארה"ב עוקב אחר המצב", נמסר בהודעת הצי האמריקני כפי שפורסמה בסוכנות הידיעות AP.

"הפעולות של איראן במפרץ עומאן מנוגדות לחוק הבינלאומי. המשך הטרדות של כלי שיט, התערבות בזכויות ניווט הן איום על הביטחון הימי והכלכלה הגלובלית", נמסר מחיל הים האמריקני. "בשנתיים האחרונות, איראן תפסה שלא כדין לפחות חמש מכליות מסחריות ששטו במזרח התיכון", הוסיפו.

מאוחר יותר, הטלוויזיה הממלכתית באיראן אישרה את הדיווח ופרסמה כי כוח ימי איראני השתלט על מכלית נפט במפרץ עומאן ששטה תחת דגל של איי מרשל, מבלי לפרסם פרטים נוספים. לטענת האיראנים, המכלית פגעה בספינה איראנית ולאחר מכן ניסתה להימלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully