וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כהן נפגש עם מקבילו מהאיחוד האירופי, סיכמו על קיום פסגה עוד השנה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 20:40

אחרי ששיחתם האחרונה הסתיימה בפיצוץ, שר החוץ נפגש הערב בבריסל עם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל. השניים סיכמו על קיום פסגה בין ישראל לאיחוד האירופי עוד השנה, שתיערך בסוף השנה בירושלים. "דף חדש ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופאי"

שר החוץ אלי כהן בפרלמנט האירופאי/ג'והאנה גרון, שגרירות ישראל לא"א

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב (שלישי) בבריסל עם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל. לאחר הפגישה, בכיר במשרד החוץ סיפר לוואלה! כי השניים סיכמו על קיום פסגה בין ישראל לאיחוד האירופי עוד השנה, שתתקיים ככל הנראה בירושלים. אם הפסגה תתקיים בסופו של דבר, בורל יהיה זה שיעמוד בראש משלחת האיחוד.

למה זה חשוב:

  • שיחת הטלפון האחרונה שהתקיימה בין שר החוץ כהן לבין שר החוץ של האיחוד האירופי בורל באמצע חודש מרץ, הסתיימה בפיצוץ על רקע מחלוקות בנושא הפלסטיני ובסוגיית הביקורת האירופית על תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.
  • הפגישה שהתקיימה היום בבריסל בין כהן לבורל סיימה את המתיחות ששררה בין השניים בשבועות האחרונים, והסירה את הסירוב הישראלי לקבל את שר החוץ של האיחוד האירופי לביקור בירושלים.
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, 22 באפריל 2020. AP
שמו סוף למתיחות ששררה בין השניים. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל/AP

במוקד החדשות:

  • בכיר במשרד החוץ אמר כי הפגישה בין כהן לבין בורל נמשכה כשעה וחצי, רובה בארבע עיניים. "הם החליטו לפתוח דף חדש ביחסים", אמר הבכיר במשרד החוץ. "בורל גינה מספר פעמים במהלך הפגישה את ירי הרקטות על ישראל", הוסיף.
  • הפסגה שתתקיים בהמשך השנה, שמכונה גם "מועצת האסוציאציה", היא הפורום הבכיר ביותר להתייעצויות מדיניות בין ישראל והאיחוד האירופי, והיא צפויה לעסוק בכל התחומים של היחסים בין הצדדים.
  • בשנה שעברה, במהלך כהונת הממשלה הקודמת, חודשה פעילות מועצת האסוציאציה והיא התכנסה לראשונה מזה למעלה מעשר שנים.
שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של האיחוד האירופאי, ג'וזף בורל. Johanna Géron שגרירות ישראל לא"א, באדיבות המצולמים
שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של האיחוד האירופאי, ג'וזף בורל/באדיבות המצולמים, Johanna Géron שגרירות ישראל לא"א
  • בהודעה שפרסם בורל בסיום הפגישה, הוא אישר כי ישראל והאיחוד האירופי יקיימו את הפסגה עוד השנה. בורל הדגיש בהודעה כי לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני התקפות, אולם ציין כי כל תגובה צריכה להיות מידתית ובהתאם לחוק הבינלאומי. הוא ציין כי הביע בפני שר החוץ כהן דאגה מהמצב בגדה המערבית, וקרא לישראל להפסיק לבצע צעדים חד צדדיים שעלולים להגביר את המתיחות.
  • בורל ביקש מכהן להסכים לדון על התכנית שמגבש שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון יחד עם סעודיה והליגה הערבית לחידוש תהליך השלום. "האיחוד האירופי רוצה לפתוח בשיחות קונסטרוקטיביות עם ישראל לגבי תהליך השלום. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו מחויבות לפתרון שתי המדינות ורוצות לסייע לקדמו", אמר בורל.

השר כהן: "קראתי לבורל להוציא גינוי למדיניות הרש"פ"

בסיום הפגישה, השר כהן הבהיר כי "ישראל פותחת דף חדש ביחסיה עם האיחוד האירופאי". לדברי השר, "בפגישתי עם ג'וזף בורל, החלטנו על קיום מפגש פיסגה בין ישראל לאיחוד עוד השנה, ובכוונתנו לארח את המפגש בירושלים".

"שמחתי לשמוע את דבריו של בורל אשר גינה את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל ואת הטרור הפלסטיני, וחזר על מחויבותו של האיחוד האירופאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה. קראתי לבורל להוציא גינוי חד משמעי למדיניות הרשות הפלסטינית לתשלום משכורות למחבלים שרצחו אזרחים ישראלים, מדיניות מסיתה ומעודדת טרור", הוסיף כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully