וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד זר נפצע קשה מפגיעת רקטה: "לא מונגש להם מידע, חייהם הפקר"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 10:09

לפי ארגון "קו לעובד", זה תקופה שנדרשת מפיקוד העורף הנגשה עבור העובדים הזרים בין היתר באמצעות אפליקציה שתנותב בשפתם - אך בינתיים לא נעשה כל שינוי. ב"שומר החומות" נהרגו שני עובדים מפגיעת רקטה, ונטען כי לא נשמעה אזעקה במקום. "מחסור משווע במיגון לשעת חירום"

בווידאו: אנשים בורחים לאחר שיגור רקטות מרצועת עזה, שדרות, 2 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

פועל בניין זר כבן 25 נפצע קשה היום (שלישי) מפגיעת רסיסים לאחר שרקטה נפלה בשדרות, בהמשך למטח הרקטות שנורה מרצועת עזה לעבר ישובי העוטף. בארגון "קו לעובד" הגיבו לפציעתו תוך שטענו: "לא מונגש מידע לשעת חירום עבור העובדים הזרים".

"אנחנו, הישראלים, כבר מתורגלים ויודעים מה לעשות בשעת חירום. לנו יש ניסיון הרבה מקורות מידע. עובד זר בא לשנים ספורות, לו אין את הניסיון והידע שלנו יש", מסר הארגון לאתר וואלה. "כבר זמן רב שהארגון מבקש מפיקוד העורף להנגיש את המידע, באמצעות אפליקציה שתהיה בשפות האם של העובדים וכן שיתאפשר להוריד אותה למכשירי טלפון סלולריים שלא מוגדרים בחשבון ישראלי", הוסיפו עו"ד אורית רונן ועו"ד דיאנה בארון הפעילות בארגון. "היום הדבר לא מתאפשר, ובכל מקרה גם אין היום כל מידע בשפות תאית או סינית שהן השפות של רבים מקרב העובדים הזרים בענפי הבניין והחקלאות".

הצורך בהנגשת המידע עלה באופן חריף בעת מבצע "שומר החומות" לפני כשנתיים, לאחר ששני עובדים תאילנדים נהרגו מפגיעת רקטה בבית האריזה בו עבדו. בריאיון ל-BBC שהתקיים לאחריו, סיפר אחד הפועלים התאילנדים כי במקום בו שהו בזמן הירי מעזה - לא נשמעה אזעקה. בעקבות האירוע, פנתה שגרירת תאילנד פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי היא מודאגת מכך שהעובדים התאילנדים חשים בלתי מוגנים, ללא אזעקות באזור בו הם מתגוררים וללא מיגון. בתגובה, טען נתניהו כי יטפל בנושא.

ירי רקטות מרצועת עזה לעוטף ולשדרות

2 במאי 2023. רויטרס
"גם בימים ללא מלחמה ואיום טילים, חייהם של עובדי הבניין הזרים הינם הפקר". רקטות מהרצועה, היום/רויטרס

"גם בימים ללא מלחמה ואיום טילים, חייהם של עובדי הבניין הזרים הינם הפקר, ובזמנים אלו אף יותר", אמרה לוואלה! ד"ר יהל קורלנדר, מומחית הגירה מהמכללה האקדמית תל חי. "מהגרי העבודה סובלים מהיעדר מידע וממחוסר משווע במיגון. אלו הגיעו לישראל בהזמנת המדינה לצורך עבודה, וזו אחריותה לדאוג לכך. אולם, נראה שגם כאן אין דין ואין דיין", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully