וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק שחור, הברחות ומחירים מופרזים: שגעון ה"רול-אפס" מטריף את ישראל

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 9:49

המלאים של הממתק בסופרים התרוקנו, והביקוש לא פוחת. בינתיים, יחידה אחת של הממתק יכולה להגיע ליותר מ-40 שקלים. בכך, נפתחה הפירצה למבריחים, שכמה מהם נתפסו בנתב"ג כשבתיקיהם יותר מ-300 ק"ג של המוצר, בשווי עשרות אלפי שקלים

ייבוא לא חוקי של רולאפס/תיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כמעט חודשיים חלפו מאז עלה לאוויר בטיקטוק הסרטון הראשון שפתח את טרנד ה"רול-אפס" בישראל - משתמשים מעלים סרטון שלהם טועמים את ממתק הגומי שמתקשה במגע עם קור, ואם עוטפים בעזרתו גלידה - מקבלים חטיף קריספי במיוחד שכיף לנגיסה.

הנהירה לסופרים ולמכולות בניסיון לרכוש את הממתק רוקנו לגמרי את המלאים תוך זמן קצר והביקוש רק עלה. גם החנויות שהזמינו מלאים חדשים נתקלו בהתייקרויות מהייבואנים והבהלה ל"רול-אפס" החלה גם בשוק השחור. כשהביקוש כל כך גבוה, יש מי שמוכן לקנות יחידה אחת של המוצר ב-40 שקלים.

הברחות לא חוקיות של רולאפס. רשות המיסים, אתר רשמי
ניסיון הברחת "רול-אפס"/אתר רשמי, רשות המיסים

בדומה לחומרים אחרים שניתן לקנות ב"שחור" - גם בשוק ה"רול-אפס" רוב המסחר מתרחש ברשתות החברתיות: בקבוצות פייסבוק ייעודיות, הגרלות אינסטגרם נושאות פרסים ועמודי מכירה בטיקטוק. כך למשל, באחד העמודים מוצעים למכירה שתי יחידות ב-45 שקלים, ובעמוד אחר מציעים משלוחים חינם לכל רחבי הארץ בקניית כמות גדולה.

היבואנים כבר מזמן לא מצליחים לספק את המוצר בזמן, המחירים נסקו לשמיים, ויש כבר מי שמנצל את ההזדמנות כדי להבריח את המוצר מחו"ל באופן לא חוקי. השבוע, בפעילות מיוחדת של בודקי אולם הנוסעים ויחידת הסמויים של מכס נתב"ג, שרגילים לסרוק אחר הברחת חומרים אסורים לישראל, נתפסו מספר נוסעים שבכבודתם 300 ק"ג של "רול-אפס", בשווי של עשרות אלפי שקלים.

אז יצאתי לקנות אחד בעצמי. מצאתי מספר טלפון מוטבע על פרסום אקראי ברשתות החברתיות וחייגתי. להפתעתי לא היה מדובר בסוחר בן 15 שמאמן את החוש העסקי שלו, אלא בסוחר ממולח - כמעט בן 35, שעלה על הזדמנות פז ומרוויח מאות (ואולי אלפי) אחוזים על הטרנד שמשגע את הרשת.

השיחה הייתה קצרה, הוא דפק על חלון הרכב, שלף מהכיס את הממתק, לקח את חופן המטבעות ונסע. לרגעים רציתי להאמין ששילמתי 13 שקל על חבילה של 5 חתיכות, אולי 10 ממתקים - אבל הוא הוציא רק אריזה בודדת. "בהתחלה הייתי מוכר בחבילות, אבל מאז שיש ביקוש כל כך גדול - אנשים מוכנים לשלם על רולאפ אחד כמו על חבילה של 10", הוא הודה והוסיף בחיוך: "לחודש הקרוב זו העבודה העיקרית שלי, כל היום אני עושה לייקים על הטרנדים ומשתף סרטונים כדי שלא יפסיקו לקנות".

עוד בוואלה!

אורית סטרוק: "כשרה - אני מתביישת בהפקרות בכבישי יהודה ושומרון"

לכתבה המלאה
הברחות לא חוקיות של רולאפס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניסיון הברחת "רול-אפס"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שישי האחרון נתפסו זוג נוסעים, אזרחי ארצות הברית, כשברשות כל אחד מהם שתי מזוודות שבהן 85 ק"ג של "רול-אפס" - בסך הכול 170 ק"ג אצל שני הנוסעים. זוג נוסף, בעל ואישה, נתפסו עם ממתקי "רול-אפס" בכבודתם, הבעל היה עם מזוודה שהכילה 20 ק"ג והאישה עם מזוודה שהכילה 12 ק"ג. נוסע נוסף מארצות הברית נתפס עם שתי מזוודות שהכילו ביחד 33 ק"ג. אתמול נתפס נוסע ששב בטיסה מארצות הברית ובשתי מזוודותיו היו 65 ק"ג של הממתק.

כמו הקראנץ' פיסטוק, הספינרים וטרנדים רבים אחרים שגורמים לישראלים לצבוע בהמוניהם על החנויות - כולם מבינים שגם טירוף ה"רול-אפס" יישכך בקרוב, את מקומו יתפוס טרנד אחר, והממתק הגמיש יהפוך לעוד פיסת היסטוריה זולה, שברגע אחד החלה לעלות לכולנו ביוקר.

  • עוד באותו נושא:
  • הברחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully