וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין התחייב לכתב אישום, הדד ליין עבר - והשייח' ממשיך להסית ללא הפרעה

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 8:58

בפרקליטות טרם הכריעו אם יוגש כתב אישום נגד עכרמה סברי בן ה-84, אחד מהדרשנים הבולטים במזרח התיכון וזאת, בניגוד לדבריו של שר המשפטים, שהתחייב לפעול על מנת להביא להכרעה בתיק נגד סברי עד לסוף חודש אפריל. בינתיים, הוא נאם בכנס שארגנה איראן

בווידאו: זירת פיגוע הירי בבנימין. 25 באפריל/מערכת וואלה!

בפרקליטות טרם הכריעו אם יוגש כתב אישום נגד עכרמה סברי, "השייח' המסית", וזאת, בניגוד לדבריו מעל בימת הכנסת של שר המשפטים יריב לוין, שהתחייב לפעול על מנת להביא להכרעה בתיק נגד סברי עד לסוף חודש אפריל. כך נודע היום (שני) לוואלה!

השייח' עכרמה סברי בן ה-84, לשעבר המופתי של ירושלים, נחשב לאחד מהדרשנים הבולטים ביותר במזרח התיכון, וביתר שאת בהר הבית, שם הוא מהווה אחד מהשמות החמים ביותר - בעיקר בגלל מסריו המסיתים כנגד ישראל. למרות שהוא עצמו גר במזרח ירושלים ונתון לחוק הישראלי, הוא פועל באין מפריע ונוכח באירועים שונים.

כך לדוגמה, בסוף השנה שעברה, ביקר סברי את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בחודש מרץ בשנה שעברה, ובהזדמנות נוספת ביקר בסוכת האבלים שהוקמה לזכר המחבל שרצח את לוחמת מג"ב סמל נועה לזר בחודש ספטמבר האחרון. לא זו בלבד, בעבר סברי הוא קרא לצעירים להצטרף "למשפחת השהידים", שכן לדבריו מדובר ב"מעמד נשגב ואלוהי, שיש לשאוף אליו".

השייח' עכרמה סברי נעצר בחשד להסתה לטרור - וטס למרוקו, 23 בינואר 2023. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
השייח' עכרמה סברי (מוקף)/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

סברי עלה לתודעה אחרי שהשתתף בעצרת לרגל "יום קודס" האיראני שנערך בשנה שעבר, שם בלט בין הנואמים בכנס. נואמים נוספים באירוע היו בכירי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. גם השנה סברי נאם ב"יום קודס", למרות שבוחנים אם להגיש נגדו כתב אישום.

בתחילת השנה פרסמנו בוואלה! כי בזמן שרשויות החוק עדיין בוחנות את הממצאים והחשדות נגדו, סברי טס להשתתף בכנס לציון 25 שנים לקרן "אל קודס", שפועלת לקדם רכישת קרקעות במזרח ירושלים. על אף החשדות החמורים נגדו, רשויות אכיפת החוק לא הוציאו לו צו איסור יציאה מהארץ, ולפי שעה - לא ברור אם יוגש נגדו כתב אישום או לחלופין התיק נגדו ייסגר. בעבר, כבר הוצאו לו כמה צווי איסור יציאה מהארץ - אך תוקפו של האחרון מביניהם פג בסוף חודש יולי האחרון, ואיש לא טרח לחדשו.

יצוין כי בשנה שעברה הוגשו כמה בקשות לחקור אותו, ורק בחודש נובמבר אחרון, לאחר חודשים רבים של מאמצים, התקבל האישור מהפרקליטות (כנדרש בתיקי הסתה) לפתוח נגדו בחקירה. הוא נחקר במשטרה ובחודש דצמבר, התיק שלו הועבר לפרקליטות לצורך העמדה לדין.

עוד בוואלה!

השייח' קרא לצעירים להפוך לשהידים, נעצר בחשד להסתה - וטס למרוקו מתחת לאף של הרשויות

לכתבה המלאה
השייח עכרמה סברי בביקור במרוקו. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
השייח עכרמה סברי בביקור במרוקו/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאז חלפו כמה חודשים, ולפני כשבועיים התיק חזר להשלמות חקירה המבוצעות על ידי המשטרה בימים אלו. בסיום ההשלמות, התיק יועבר לפרקליטות לצורך בחינת אפשרות של העמדה לדין.

יצוין כי בחודש פברואר האחרון, הוגשה שאילתה דחופה לשר המשפטים יריב לוין בעניינו של השייח', והשר מצידו הגיב: "עד סוף חודש אפריל הפרקליטות תכריע בעניינו", והוסיף: "מקווה שעד אחרי חג הפסח לא ניפגש פה עם השאלה 'מה קרה?' ולמה לא נעשו דברים".

בתקופת הבחינה, השייח' המשיך במעשיו והיה לגורם מרכזי בהסתה הפלסטינית בחודש רמדאן, במהלכו סברי קרא למהומות בהר הבית, תוך שהוא משלהב את הצעירים באומרו להם: "הכיבוש התחיל במבצע נגד מסגד אל-אקצא, נלחם בחופש התפילה ומוציא ממנו את המתפללים".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לפרסום כי התיק הועבר להשלמת חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully