וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' קרא לצעירים להפוך לשהידים, נעצר בחשד להסתה - וטס למרוקו מתחת לאף של הרשויות

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 9:36

השייח' עכרמה סברי ביקר לפני כשבועיים את משפחת המחבל שרצח את נועה לזר וקרא לצעירים להצטרף "למשפחת השהידים": "מעמד נשגב ואלוהי". בזמן שרשויות החוק בוחנות את הממצאים והחשדות - לא הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ

בווידאו: פיגוע בשועפט בה נהרגה סמל נועה לזר ז"ל 09 באוקטובר 2022/שלומי גבאי

שייח' שחשוד בהסתה ובהזדהות עם ארגון טרור טס למרוקו באין מפריע והשתתף היום (שני) בכנס במימון המדינה. לפני כשבועיים, נעצר השייח' עכרמה סברי אחרי שביקר את משפחת המחבל עודאי תמימי שרצח את סמל נועה לזר. במהלך הביקור, קרא לצעירים להצטרף "למשפחת השהידים" ואמר כי מדובר ב"מעמד נשגב ואלוהי, שיש לשאוף אליו".

בזמן שרשויות החוק עדיין בוחנות את הממצאים והחשדות נגדו, טס סברי להשתתף בכנס לציון 25 שנים לקרן "אל קודס", שמקדמת רכישת קרקעות במזרח ירושלים. על אף החשדות החמורים נגדו, רשויות אכיפת החוק לא הוציאו צו איסור יציאה מהארץ ולא ברור האם יוגש נגדו כתב אישום או לחילופין התיק ייסגר. בעבר, כבר הוצאו לו כמה צווים - אך האחרון ביניהם נגמר בסוף יולי שעבר, ואיש לא טרח לחדשו.

השייח' עכרמה סברי נעצר בחשד להסתה לטרור - וטס למרוקו, 23 בינואר 2023. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
משתתף באין מפריע בכנס במימון מרוקו. השייח' סברי/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
השייח' עכרמה סברי נעצר בחשד להסתה לטרור - וטס למרוקו, 23 בינואר 2023. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
השייח' סברי/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

כמה שערוריות סביב עכראמה סברי לאורך השנים זיכו אותו בשם "המופתי המסית", עקב קשריו הארוכים עם חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי. האירוע הבולט ביותר בהשתתפותו היה עצרת לרגל "יום אל קודס האיראני", שם בלט בין הנואמים בכנס בעידוד איראן.

השרה מאי גולן התייחסה לדברים הערב וכתבה: "מזל שגלי בהרב מיארה מתעסקת בשטויות, במקום לעסוק בתפקידה כראש התביעה במדינת ישראל". גולן הוסיפיה: "פעם טרוריסט - תמיד טרוריסט! חובה עלינו להעמיד לדין מסית מתועב ולהניע תהליך של שלילת אזרחות לתומך טרור מהזן הנחות ביותר. ככה זה כש'מנהיג רוחני' של עם מדומיין עושה את מלאכתו. אין לו מילת תוכן מהותית אחת להגיד אז הוא מסית לרצח יהודים. זו דרכו של כל מחבל".

השייח עכרמה סברי בביקור במרוקו. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
השייח' עכרמה סברי בביקורו במרוקו/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברת הכנסת שרן השכל הגישה שאילתה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כדי להבין מדוע השייח' לא נעצר עד כה, והוסיפה: "נתב"ג פרוץ, איזה מחדל! ‏בזמן שמתנהלת נגדו חקירה על הסתה וקריאה לרצח בארץ הוא חומק לחו"ל וממשיך להסית נגד ישראל".

מאור צמח, יו"ר ארגון לך ירושלים, אמר: "עכרמה סברי, מראשי המסיתים נגד מדינת ישראל, נהנה מחסינות וזוכה לטייל ברחבי העולם הערבי. רק לאחרונה נחקר בגין הסתה חמורה, בביקור משפחתו של המחבל עודי תמימי משועפט, שבו הגדיר את מעשה המחבל כמעשה 'נעלה שכולם חייבים ללכת בדרכו'. את סברי חייבים לעצור לאלתר!".

הפרקליטות אמרה בתגובה לדברים כי "יש להפנות את השאלות למשטרת ישראל, התיק לא נמצא בפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully