וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן: נתניהו יבקר בוושינגטון, אך "בינתיים זה לא בלו"ז"

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 21:04

הדובר אמר את הדברים בתשובה לשאלה לגבי התבטאות יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי שאמר ל"ישראל היום" שאם ביידן לא יזמין את נתניהו לבית הלבן, הוא יעשה זאת. לדבריו, ביידן מאמין בערכים המשותפים לישראל ולארה"ב ולכן הוא רוצה לראות הסכמה רחבה

בוידאו: יו״ר בית הנבחרים של ארה״ב מתיחס להקלטות של יריב לוין בוואלה!/יקי אדמקר

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים כי הוא סבור שראש הממשלה נתניהו יבקר בוושינגטון בשלב כזה או אחר. "אבל אין משהו בינתיים בלוח הזמנים". קירבי אמר את הדברים בתשובה לשאלה לגבי התבטאותו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי בראיון ל"ישראל היום" כי אם הנשיא ביידן לא יזמין את נתניהו לבית הלבן, הוא (מקארתי) יזמין את נתניהו לקונגרס.

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי. רויטרס
הדובר לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי/רויטרס

הוא הוסיף כי הנשיא ביידן מאמין בערכים הדמוקרטיים המשותפים לישראל ולארה"ב ולכן הוא רוצה לראות שישראל מתקדמת עם הרפורמה המשפטית בצורה שמשמרת איזונים ובלמים ושזוכה להסכמה רחבה. "זה נושא שהמנהיגים הישראלים צריכים לפתור ואנחנו מכבדים זאת, אבל אנחנו מקיימים איתם דיונים כנים על הנושא הזה", אמר קירבי.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי התייחס היום במסיבת עיתונאים להקלטות לוין שנחשפו בוואלה! ושבהן לוין האשים את ארצות הברית בסיוע למחאה. מקארתי אמר כי "ישראל היא מדינה עצמאית. היא יכולה להחליט בעצמה מה היא עושה כדמוקרטיה. צריך שיהיו איזונים ובלמים. היו לי שיחות עם הנשיא, עם ראש הממשלה נתניהו ועם עוד גורמים. אני חושב שכולם מסכימים שצריכה להיות רפורמה מסוג כלשהו, אבל אנחנו משאירים את זה לכם. המדינה שלכם היא שתחליט איך לעשות את זה. נראה שהצדדים מתקרבים זה לזה בעמדותיהם".

עוד אמר מקראתי: "דמוקרטיה היא לפעמים קשוחה. אבל אתםן יודעים מה? זה יוצא לטובה. תראו משינות שאינן דמוקרטיות, שבהן אין חופש ביטוי. אז אני חושב שזה בריא שאתם חותרים לפתרון הבעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully