וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים על הקלטות לוין: ישראל מדינה עצמאית

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 18:15

קווין מקראתי אמר במסיבת עיתונאים כי "ישראל יכולה להחליט בעצמה מה היא עושה כדמוקרטיה". לדבריו, יש צורך באיזונים ובלמים, וכולם מסכימים שיש צורך ברפורמה, "אבל אנחנו משאירים את זה לכם"

בוידאו: יו״ר בית הנבחרים של ארה״ב מתיחס להקלטות של יריב לוין בוואלה!/יקי אדמקר

יו"ר בית הנבחרים האמריקני התייחס היום (שני) במסיבת עיתונאים להקלטות לוין ואמר כי "ישראל היא מדינה עצמאית. היא יכולה להחליט בעצמה מה היא עושה כדמוקרטיה. צריך שיהיו איזונים ובלמים. היו לי שיחות עם הנשיא, עם ראש הממשלה נתניהו ועם עוד גורמים. אני חושב שכולם מסכימים שצריכה להיות רפורמה מסוג כלשהו, אבל אנחנו משאירים את זה לכם. המדינה שלכם היא שתחליט איך לעשות את זה. נראה שהצדדים מתקרבים זה לזה בעמדותיהם".

עוד אמר מקראתי: "דמוקרטיה היא לפעמים קשוחה. אבל אתםן יודעים מה? זה יוצא לטובה. תראו משינות שאינן דמוקרטיות, שבהן אין חופש ביטוי. אז אני חושב שזה בריא שאתם חותרים לפתרון הבעיות".

פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
יו"ר בית הנבחרים האמריקאי קווין מקארתי בכנסת, 1 במאי 2023/ראובן קסטרו

באותה מסיבת עיתונאים אמר בכיר המפלגה הדמוקרטית סנטי הוייר באותו עניין: "חברים נותנים לחברים עצות. אני נמצא בקונגרס מספיק זמן כדי לזכור את נתניהו מגיע אלינו לקונגרס ונותן לנו עצות על מדיניות. אנחנו עושים את אותו הדבר".

עם זאת, אמר הוייר, שמקראתי צודק: "בסופו של דבר, הישראלים הם שצריכים להחליט את החלטותיהם. כפי שאני מבין, הנשיא (הרצוג, י.א.) כינס פורום כדי לדון בחילוקי הדעות. מר מקארתי היה מנהיג הרוב של מפלגתו בקונגרס, ואני הייתי מנהיג הרוב של מפלגתי. שנינו היינו צריכים לשבת עם אנשים בעלי השקפות שונות ולנסות ליצור קונצנזוס. אני מבין שזה מה שקורה פה. נראה את התוצאות".

עוד בוואלה!

שר המשפטים מאשים: הממשל האמריקני עובד בשת"פ עם המחאה נגד המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
יריב לוין ובנימין נתניהו, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
נתניהו ויריב לוין בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 1 במאי 2023/ראובן קסטרו

שר המשפטים יריב לוין האשים אמש בתיעוד שהגיע לידי וואלה! את הממשל האמריקני בשיתוף פעולה עם המחאה נגד המהפכה המשפטית. לוין גם תלה את כישלון החקיקה בחברי כנסת מתוך הליכוד שהתנגדו לה, ולדבריו, הוא "נחוש להיאבק על העניין הזה".

במפגש עם פעילים חרדים בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים אמר לוין: "אין ספק שאנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת ממש. הם מחזיקים את בית המשפט, את היועמ"שית, את כל ראשי המערכת הכלכלית, את הממשל האמריקני שעובד איתם בשיתוף פעולה על הדבר הזה כמו שרואים את הדברים שנאמרים על ידי האנשים מהממשל שם". לוין הדגיש כי הוא לא חושב שמישהו עומד מאחורי פעולותיהם, אלא "הם הם עושים את זה מתפיסה אמיתית שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully