וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד מתבשלת: שברה שיאי חום באפריל

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 16:32

אוויר חם ויבש מצפון אפריקה התפשט צפונה ברחבי איבריה, מה שגרם לטמפרטורות שיא של 38.7 מעלות צלזיוס בשדה התעופה קורדובה ביום חמישי - הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה באירופה באפריל

ספרד חוותה גל חום אביבי שובר שיאים באפריל. אוויר חם ויבש שהגיע מצפון אפריקה התפשט צפונה ברחבי איבריה, מה שגרם לטמפרטורות שיא של 38.7 מעלות צלזיוס בשדה התעופה קורדובה ביום חמישי - הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה באירופה באפרילאי פעם. הטמפרטורה הגבוהה ביותר באפריל בספרד נותרה 40.2 מעלות באיים הקנריים ב-2013.

פורטוגל שברה שיאי חום גם כן ביום חמישי עם 36.8 מעלות צלזיוס בעיר מורה. השיא הקודם היה 36 מעלות באפריל 1945.

חצי האי האיברי סובל מבצורת ארוכה, ורשם ירידה של 25% בכמות הגשם מאז אוקטובר. 2022 גם כן נרשמה כאחת השנים היבשות ביותר בהיסטוריה של ספרד. מזגה אוויר גרם לשריפות מוקדמות מהצפוי.

שדה חיטה בבצורת בספרד. רויטרס
בצורת בספרד/רויטרס
בצורת ברונדה, ספרד. רויטרס
בצורת בספרד/רויטרס
ברד בטקסס. רויטרס
ברד בטקסס/רויטרס

באוסטרליה, מנגד, חלקים ממדינת ניו סאות ויילס ספגו גשם כבד. מערכת לחץ נמוך צפויה להשפיע על האזור עם 30-60 מ"מ גשם ברוב המקומות, ו-100 מ"מ באזורי החוף. גשם כבד צפוי גם בסידני מלווה ברוחות עזות.

בארצות הברית, מערכת לחץ נמוך הביאה עמה גשמים כבדים באזורים של מרכז ומערב הערבות הגבוהות. סופת ברד פקדה את טקסס עם גושי ברד בקוטר 5-7 ס"מ - גודל של כדור טניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully