וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה שיוחסה לישראל: האיראנים וחיזבאללה ניסו להעביר שיירת נשק מסוריה ללבנון

עודכן לאחרונה: 29.4.2023 / 14:46

ברקע הפרסומים הזרים על תקיפת חיל האוויר באזור חומס, ההערכה היא שהתקיפה הייתה של שיירת משאיות עם נשק, אותן ניסו האיראנים וחיזבאללה להעביר מסוריה ללבנון במסגרת תהליך ההתעצמות של הארגון השיעי בלבנון. התקיפה המיוחסת נתפסת כמענה אגרסיבי למדיניות נסראללה

בווידאו: דיווח סורי: ישראל תקפה מטרות באזור חומס/מתוך טוויטר

ברקע הפרסומים הזרים על כך שחיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שבת) באזור חומס, ההערכה היא שהתקיפה הייתה של שיירת משאיות עם נשק, אותן ניסו האיראנים וחיזבאללה להעביר מסוריה ללבנון במסגרת תהליך ההתעצמות של הארגון השיעי בלבנון.

התקיפה המיוחסת לישראל נתפסת כמענה אגרסיבי למדיניות של נסראללה. מדובר בתקיפה ראשונה מאז נאומו של נסראללה ביום ירושלים בו טען כי יש לשנות את המשוואה ולהגיב על תקיפות ישראל בסוריה ומעורבות הארגון בזירות אחרות. חשוב לציין, כי התקיפות מתבצעות פחות מ-12 שעות אחרי הפרסום על ביקורו של שר החוץ האיראני בכפר שיעי לא הרחק מגבול לבנון בו הניח זר פרחים על האנדרטה לזכרו של מפקד כוח קודס, בעבר קאסם סולימאני, שחוסל על ידי האמריקנים.

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות ידיעות במדינה כי "בשעות הלילה המוקדמות של שבת, יירטה ההגנה האווירית הסורית מתקפת טילים ישראלית והפילה חלק מהן. בתקיפה נפצעו שלושה אזרחים וכן נגרם נזק לציוד".

זירת התקיפה בשמי חומס, סוריה 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
לפי הערכה, האיראנים וחיזבאללה ניסו להעביר שיירת נשק מסוריה ללבנון, אותה תקף חיל האוויר הישראלי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתחילת השבוע כלי תקשורת בסוריה דיווחו שישראל תקפה בירי ארטילרי עמדה צבאית של חיזבאללה בסוריה, אחרי שהגיע לאזור בכיר בארגון הטרור לצד ראש המודיעין הסורי. בתקיפה ישראל לפי הדיווחים תקפה ביותר מ-20 פגזים וטילים את העמדה בגבעת קורס א-נפל, ממערב לכפר חדר, סמוך לגבול ברמת הגולן. לא ידוע על נפגעים. גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו כי אחרי הירי כלי טיס ישראלים פיזרו כרוזים באזור העמדה שהותקפה, ובהם חשפו את שמם ותמונתם של הבכירים שביקרו באזור: ראש המודיעין השיעי הסורי, סאמר א-דאנא, ומפקד מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה, טארק מאהר.

בכרוזים שלכאורה פיזרו צה"ל מעל העמדה, הזהירו את מפקדי וחיילי צבא סוריה. "אנחנו עוקבים מקרוב אחר שיתוף הפעולה המודיעיני שלכם עם חיזבאללה באזור, כולל בקרבת רצועת הגבול עם ישראל", נכתב בכרוזים. "שיתוף הפעולה שלכם עם חיזבאללה גורם לכם נזק גדול יותר מתועלת ויסב לכם נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully