וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הודעה מוקדמת: הרמטכ"ל ההונגרי פוטר לאלתר

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 17:42

הממשלה טוענת כי היא רוצה להצעיר את הצבא, אך מפלגות האופוזיציה קראו לפיטורים של מאות חיילים בחודשים האחרונים "טיהור", שמטרתו להחליף את הקצינים בעלי הנטייה המערבית שתומכים בנאט"ו

הרמטכ"ל ההונגרי פוטר אתמול (חמישי) בהפתעה ללא הודעה מוקדמת או הסבר, על פי צו נשיאותי. כמה מאות קצינים וקציני מודיעין צבאי בכירים פוטרו ב-2023, על פי דיווחים, לאחר העברת חוק של ממשלת ויקטור אורבן בינואר שמאפשר לשר ההגנה לפטר את כל מי שמעל גיל 45 ושרת יותר מ-25 שנים.

הממשלה טוענת כי היא רוצה להצעיר את הצבא, אך מפלגות האופוזיציה קראו לפיטורים של מאות חיילים "טיהור" שמטרתו להחליף את הקצינים בעלי הנטייה המערבית שתומכים בנאט"ו, שבה חברה הונגריה.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בטקס השבעת הממשלה בפרלמנט בבודפשט, 16 במאי 2022. רויטרס
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן/רויטרס

"נכון ל-27 באפריל, פיטרתי את הגנרל רומולוס רוסין-סנדי, מפקד כוחות ההגנה של הונגריה, מתפקידו", נכתב בצו שנחתם על ידי הנשיאה קטלין נובאק, ופורסם בעיתון הממלכתי.

רוסין-סנדי היה הרמטכ"ל הצעיר ביותר בהונגריה כשמונה לתפקיד בגיל 46 על ידי קודמה של נובאק, הנשיא ינוש אדר, ב-2019. מחליפו, על פי הצהרה של משרד ההגנה, הוא הגנרל גאבור בורונדי בן 52, כיום הנציג הצבאי של הונגריה בנאט"ו ובאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully