וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מייק פנס בעדות היסטורית לחבר המושבעים שחוקר את טראמפ

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 17:19

העדות של פנס נמשכה שבע שעות ונשמעה מאחורי דלתיים סגורות. פנס נחשב עד מפתח בחקירה הפלילית נגד טראמפ לגבי המתקפה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול והניסיון שלו להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020

מייק פנס, לשעבר סגן הנשיא בכהונת דונלד טראמפ, הופיע אתמול (חמישי) בפני חבר מושבעים גדול, שכונס על ידי עורך הדין המיוחד ג'ק סמית כדי לשקול אישומים נגד טראמפ בגין המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, 2021.

האפשרות שטראמפ יעמוד בפני כתב אישום פדרלי בשל המתקפה, כמו גם המעורבות שלו במזימות לעצור את ג'ו ביידן מכניסה לתפקידו כנשיא, הניסיון להפוך את תוצאות הבחירות של 2020 והחומרים המסווגים שנמצאו באחוזה בפלורידה - כל אלה לא נראים כמפריעים לנשיא לשעבר בדרך כלשהי על רקע העובדה שהוא הולך ומתחזק בסקרים מאז הוגש נגדו כתב אישום במנהטן בתיק דמי השתיקה.

טיילר וולש סלייקר, השתתף בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. FBI, אתר רשמי
המתקפה על הקפיטול 2021/אתר רשמי, FBI
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
דונלד טראמפ בבית המשפט הפלילי במנהטן, אפריל/רויטרס

לא ידוע מתי סמית יגיש המלצה להגשת כתב אישום נגד טראמפ, אך העדות של פנס היא תזכורת לכך שהחקירה נגד טראמפ בנוגע להסתה של הקהל שהסתער על הקפיטול היא איום אמיתי על הנשיא לשעבר, שהכריז כבר על התמודדות בבחירות 2024.

העדות של פנס נמשכה שבע שעות ונשמעה מאחורי דלתיים סגורות. פנס נחשב עד מפתח בחקירה הפלילית של סמית, מאחר שטראמפ הפעיל עליו לחץ כבד לבטל באופן לא חוקי הצבעות בעבור ביידן. פנס גם נכח בפגישה בבית הלבן עם מחוקקים רפובליקנים שדנו בדרכים להתנגד לניצחון של ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully