וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 1991: צוללות גרעיניות אמריקניות יפטרלו שוב בנמל דרום קוריאה

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 12:54

שני הנשיאים הוציאו הצהרה משותפת לציון 70 שנה לברית בין המדינות, במהלך ביקור ממלכתי של יון סוק יאול בבית הלבן - שגם שר בארוחת הערב, שבה השתתפה גם אנג'לינה ג'ולי, את השיר "American Pie"

בווידאו: הנשיא ביידן מארח את נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול/רויטרס

ארצות הברית ודרום קוריאה אישרו שוב את הברית ביניהן והסכימו על כך שצוללות חמושות בנשק גרעיני ישובו לפטרל ליד נמלי ים ולאיים "בתגובה מהירה ועוצמתית" נגד כל מתקפה גרעינית של צפון קוריאה. נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול אמר כי התגובה צריכה לכלול נשק גרעיני אמריקני.

שני הנשיאים הוציאו הצהרה משותפת לציון 70 שנה לברית בין המדינות, במהלך ביקור ממלכתי של יון בבית הלבן אתמול (רביעי). "יש לי את הסמכות המוחלטת והיחידה לשגר נשק גרעיני, אך משמעות ההצהרה היא שנתייעץ עם בעלות הברית שלנו, במידת הצורך".

הנשיא ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בבית הלבן. רויטרס
נשיא דרום קוריאה בבית הלבן/רויטרס
אנג'לינה ג'ולי ובנה מדוקס בארוחת ערב בבית הלבן עם ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה. רויטרס
אנג'לינה ג'ולי ובנה מדוקס בארוחת הערב בבית הלבן/רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן לוחץ ידיים עם נשיא דרום קוריאה בבית הלבן/רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן ונשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן לוחץ ידיים עם נשיא דרום קוריאה בבית הלבן/רויטרס

ממשל ביידן מנסה באחרונה להרגיע את דרום קוריאה לגבי המחויבות הביטחונית שלה לאור סימנים שצפון קוריאה מתקדמת בתוכנית הגרעין שלה, למרות הסנקציות. החששות לגבי האיום של השכנה מצפון עורר דיונים בסיאול לגבי פיתוח נשק גרעיני משלה, רעיון שבעבר נחשב לקיצוני, אך כיום נתמך על ידי מרבית אזרחי דרום קוריאה, על פי הסקרים.

דרום קוריאה ויתרה על תוכנית הגרעין שלה לפני כ-50 שנה כשחתמה על אמנת האי זליגה של נשק גרעיני. יון הוא שמרני ולעומת קודמו הליברלי בתפקיד, אמר מוקדם יותר השנה כי המדינה שלו שוקלת לפתח נשק גרעיני או לבקש מארצות הברית להציב נשק גרעיני שלה בחצי האי.

עם זאת, ביידן הבהיר אתמול כי אינו שוקל צעד כזה. במקום זאת, צוללות בליסטיות אמריקניות חמושות בטילים גרעיניים יתחילו לבצע פטרולים בנמל דרום קוריאה לראשונה מאז 1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully